Puan vermedi·320 syf.··
2025 32. kitabı
Kitap boyunca en çok hissettiğim şey şu oldu Ben bazen hayatın hızına takılıp kendi sesimi duymayı unutuyorum Bu kitap o sesi tekrar açtı bende Sanki içimde biri şöyle dedi “Sen nereye koşuyorsun bir dur bak bakalım gerçekten istediğin şey ne” En çok dokunan bölüm insanın kendi hayatının sorumluluğunu alma kısmı oldu Bazen hep bir şeylere bahane buluyorsun ya zamanım yoktu yoruldum kimse destek olmadı kitap bütün bunları çok yumuşak bir şekilde elinden alıyor ve diyor ki “Peki sen ne yaptın kendi hayatın için” Bunu okuyunca içimde küçük bir sızı oldu çünkü kendimi gördüm orada Kitap aynı zamanda insanın kendi değerini fark etmesiyle ilgili Cüceloğlu şöyle bir his veriyor “Sen değerlisin ama bunun farkında olman gerekiyor çünkü farkında olmayan insan kendini heba eder” Bu cümle tarzı beni çok düşündürdü Kendi kendime dedim “Gerçekten ben kendim için neler yapıyorum” Kitabı bitirdiğimde içimde bir netlik oluştu Sanki zihnimdeki sis biraz kalktı Kendime daha dürüst yaklaşabileceğimi hissettim Kaçmadan Bahane üretmeden Kendimi yormadan Kısacası Var mısın bana çok iyi gelen bir kitap oldu Bir öğretmen gibi Bir dost gibi Bir aynaymış gibi Sana seni gösteriyor ama kırmadan Ve en çok aklımda şu kaldı Hayat bana soruyor Var mısın? Ben de artık yavaşça evet demeye başlıyorum
Var mısın?Doğan Cüceloğlu · Kronik Kitap · 202137,8bin okunma
·
39 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.