Kitap, görünmez ama ağır bir yük olan üzüntüyü bir çocuğun gözünden, sade ve masalsı bir dille anlatıyor. Hem çocuklara hem de yetişkinlere dokunan bu hikâye; omuzlarımızdaki görünmez ‘fil’i fark etmeyi, onu hafifleten sevgiyi hatırlatıyor. Küçük hacimli ama büyük anlamlar barındıran bir kitap arıyorsanız mutlaka okumalısınız.
Olive küçük yaşta annesini kaybeder. Babası ve dedesi ile yaşamını sürdürür. Babasının sürekli yanında taşıdığı, kimsenin görmediği ama herkesin ağırlığını hissettiği bir “fil” vardır. Bu fil, aslında babanın depresyonunun, mutsuzluğunun simgesidir. Onu filden kurtarmak ister, aslında üzüntüsünden. Bir gün filden arkadaşı Arthur’a bahseder. Ona her zaman destek olur yol gösterir.. Bu arada dedesi toparlayıcı, destekleyici, onun deyimiyle “ grilikler renklendiren biri”.
Herkesin hayatında görünmez bir ‘fil’ vardır; bu kitabı okuduğunuzda kendi filinizi fark edeceksiniz. Kesinlikle tavsiye ederim.