Kitabı okurken fark ettim ki suçlu biri hakkında haksız yere cezalandırılıyor hissine kapılmışım, bu olayı günlük hayatımda duymuş olsaydım veya Meursault ile tanışıyor olsaydım onun hakkında ben de kesin yargılara varabilirdim,bu açıdan bakıldığında kitap aslında kim suçlu veya ne kadar suçlu diye düşündürüyor. Ayrıca toplum hiçbir zaman ona benzemeyeni kabullenmiyor, sürüye aykırı davrananı dışlıyor.