·136 syf.····Okunma: 13 Aralık 2025 00:09 Benim için bu kitabın ilk yarısı ve ikinci yarısı olarak ikiye ayrıldığını söylemeliyim öncelikle.Kitabın ilk yarısında,fazlaca narsist ana karakterimizin adeta dünyaya savaş açarcasına herkese saldırdığı cümlelerle dumura uğruyor,hatta anlamakta güçlük çekip tekrar tekrar okumaya gerek duyuyorsunuz. Başlangıçta karakterimizin bu aşırı ve uç tavrı ve cümleleri alışkın olmadığımız bir tipleme olduğu için canımızı sıkıyor. Fakat kitabın ikinci kısmında karakterle aranızda bağ oluştukça kitap açılıyor ve siz farkında olmadan akıp gittiğini görüyorsunuz. Özellikle ana karakterimizin varoluşsal krizleri o kadar iyi yansıtılmış ki kitabın sonlarına doğru ana karaktere duyduğunuz eğreti tavır acıma ve üzüntüye dönüşüyor.Özellikle kitabın son sayfasında ana karakter aslında kendisinin narsist veya uç görüşlere sahip olmadığını diğer insanların yani bizim,hayatı ideal insan olarak gözükmek için rol yapan korkaklar olduğumuzu söyleyerek bitiriyor :) Toparlamam gerekirse herhangi bir inceleme okumadan bu kitaba başlarsanız ilk yarısından dolayı sıkılıp bırakmanız olasıdır. Ama kesinlikle bırakmayın ve bir şans verip devam edin. Keyifli okumalar dilerim.