Puan vermedi·368 syf.··
Beğendi
·
2025 38. kitabı
Bir Cinayet Romanı incelemesi Yazardan okuduğum ilk kitaptı ve şunu rahatça söyleyebilirim ki yazar okuru kitaba çekmeyi çok iyi biliyor ve bunu başarıyorda. Kitap bir Katilin cinayet sonrası düşündükleriyle başlıyor AMA, bu düşünceler cinayetin hangi aşamasından sonra düşünülmeye başlıyor? Bir cinayet olayı ne zaman başlar? Öldürme düşüncesi aklına düştüğünde mi? Öldürme düşüncesini hemen reddedeceğinize ya da bir süre sonra unutacağınıza, yavaş yavaş geliştirmeye koyulduğunuzda mı? Kitabın girişi olan bu paragraf aynı şekilde yazarın, bizim kitabı her nasıl okumamızı istediyse bunu sağlamak için attığı ilk adım. Öncelikle zaten muhteşem farklı bir bakış açısı ve okur için bunu yalınlaştıracak harika bir giriş. Evet, farkındayım yalın dedim ve okuyanlar olanlar belki de bunun doğru olmadığını düşüneceker ama bu görüş ancak bu şekilde yalınlaştırılabilirdi. Daha bilinmezlikler silsilesine atılmadan okura karaktere yapmasının istendiği empatinin temellerini atar nitelikte bir giriş. Sanırım hâlâ girişin etkisindeyim. *karakterin psikolojik durumunu açıklar nitelikte *okuma süreci esnasında sorgulayacağımız şeyleri kolaylaştırır nitelikte Kolaylaştırır nitelikte diyorum çünkü kitap boyunca belki de adını kolay kolay koyamayacağımız bir görüşü kavramaya çalışacağız ve bu görüşü benimsemeye çalışarak okuma deneyimimizi artırmaya ve iyileştirmeye uğraşacağız. Ben yine de elimden geldiğince isimlendirmeye çalışacağım. (Sadece bu parantez Spoiler içerir: "Ama, bir yandan da... olayın güzelliğini anlamıyor musun? Kuşkulandığın bütün kadınlar öldürebilirlerdi Levent'i. Hepsinin adına ben öldürdümse, katil neden onlar değilde ben olayım?") Yay ayraçta bahsettiğim spoilerlı alıntıyı ve yazdığım ilk alıntıya dayanarak karakterin eylemlere zamansal ve düşünsel anlamlar yüklediğini söyleyebiliriz. Diyor ki eğer onu öldürmeyi düşünmeye başladıysam düşünce fikri, fikir davranışı, davranış uğraşı, uğraş sonucu etkiler mantığıyla "zaten ben bu fikre ciddiyetle sahip olduğumda o ölmüş olur" der. O öldü, sadece şu an içinde değil. Ama ben gidip onu zehirlediğimi, ya da uçurumdan attığımı (bu komik oldu dldldl) vesaire vesaire düşündüysem onu uçurumdan atmışımdır, o ölmüştür. Eğer konuşmaya karar verdiysem konuşmuş, eğer ayağa kalkmaya karar verdiysem ayağa kalkmışımdır gibi. Korkutucu olan yanı mantıklıda geliyor (lütfen psikopat olduğumu falan düşünmeyin). Ve diyor ki: eğer bir kişiyi öldürmeyi bir kaç kişi daha düşünmüşse onu öldüren kişi neden ben olmuş olayım? Burada karakterin aslında eylemlerini, eylemlerin sonuçlarını iradeli bir düşünce ile bir tutuyor ve bu da bir sonuçtur diyor. Düşünmekte bir eylemdir, sadece somutlaştırılmayı bekler gibi bir inanışa sahip olduğu anlaşılıyor. Bu kitabı okumaya karar verdiyseniz çok doğru bir seçim yaptığınızı gönül rahatlığıyla söyleyebilirim. Ben ki cinayet, polisiye, gerilim kitaplarını çok ta tercih etmeyen o kişi... bayıldım abi. Yakınacağım tek konu "L" karakterinde çok oyalandığımızı ve onu biraz daha az okuyabilecek olmamızı düşünmem. Bu arada her bölüm başı şüphelilerimizin baş harflerinden oluşuyor ve aslında bizimde cinayeti çözmemizi zorlaştırıyor. Çünkü özellikle Y kişisi çok fazla kafakarışıklığına yol açıyor ama kitabın sonunda tüm parçalar yerine oturduğunda "Vay ulan" dedirtiyor. Kesinlikle reading slumpta olduğunuz bir dönemde okumamanızı, kitabı uzun vadede okumamanızı, sabırsız bir döneminizde okumamanızı, boş bir vakit ve sağlam bir kafada kısa süre içerisinde okumanızı tavsiye ediyorum çünkü takip etmeniz gereken çok ayrıntı var. Son olarak ekleyeceğim şey ise kitabı kötü yapan değil benim okumaktan rahatsız olduğum ve genelde tercih etmediğim bir unsur: ben aldatma teması ve yüzümüzü buruşturacak cinsten cinsellik hakkında monolog okumaktan nefret ediyorum, bu benim okuma deneyimimide kıtlaştırıyor okuma zevkimi de kıtlaştırıyor. He kitap için gerekli karakterlerin onlarda olması olası ve olmaması gerçekçi olmayacak özellikler bunlar, dediğim gibi sadece okumayı tercih etmediğim unsurlar ama kitabı gayet seviyorum ve öneriyorum ama bir yaş sınırı belirtecek kadar profesyonel değilim. Hani ben 17 yaşında bir birey olarak, irite olmalar ayılmalar bayılmalar falan, biraz hassasiyet meselesi ama tabi yaş sınırı da vardır. Kitabı okuduğumuz kulüp: Biz bu kitabı @Yaseminle_ ile ve kitap kulübü üyelerimiz ile beraber kulüpçe okuduk. Her ay bir yerli bir yabancı Yazardan iki kitap okuyor toplantılar yapıyoruz ve bazen Yasem'inin yerli yazarlarımızı davet etmesiyle ve onlarında davete icabet etmesiyle güzel ve zengin sohbetler, söyleşiler yapıyoruz. Çok sevdiğim bir kulüp. Her türlü insana hitap edebiliyor olması ve esnek olması çok güzel. Kitabı okumak zorunda değilsiniz okumadan sadece dinleyici olarak da katılabilirsiniz, sadece okumuş gibi sayılırsınız ve spoilerlı bir sohbet dinlersiniz. Katılım ücretsizdir sadece okunacak kitaplardan ve toplantı saatlerinden haberdar olmak için Kulüp kurucusu olan Yasemin'in sosyal medya hesabını aktif olarak takip etmeniz gereklidir. Toplantılar onlinedır ve linkler toplantı günü ve saati instagram hesabında storysinde ve instagram kanalında paylaşılır. Benim hayatımda ki en güzel aktivitelerden biri olan bu kulüpten de hazır bu kitaptan bahsetmişken bahsetmek istedim:)
Duygu ve Düşünce
Bir Cinayet RomanıPınar Kür · Can Yayınları · 2020955 okunma
·
196 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.