"Allah yolunda öldürülenlere sakın “ölüler” demeyin. Çünkü onlar diridir, fakat siz farkında değilsiniz."
Bakara suresi 154.ayet
Merhaba dostlar
Bugun okurken Türk lük duygularımın tavan yaptığı bir kitapla geldim .
Kendisi de bir astsubay emeklisi olan yazar öyle yazmış ki gerçekten yaşananlar neler oluyor aslında etrafımızda dedirtiyor .
Sungur Bey Çanakkale nin bir ilçesinde milli güvenlik derslerine girer.O sınıfta Börteçine, Oğuz ve Gökçen üç yakın arkadaştır ve üçü de tam vatansever çocuklardır. Sungur Beyin esas amacı vatansever gençlerden oluşan Gokboru Timi ni kurmaktır. Bu okuldan bu üç genci ,Türkiye ve Batı Trajya nın bir cok bölgesinden başka gençleri de toplayarak Timi kurarlar .2 yıl boyunca Ankara da Askeri , siyasi ,Rumca, İngilizce sıkı bir eğitime tabi tutarlar .
2 yıllık eğitim süreci sonunda tim göreve hazırdır.
Yunanistan Megali Idea düşüncesini hic terketmemiş.istanbul başta olmak üzere İzmir, Çanakkale kısacası ülkenin Batısını kaybetmenin acısı hiç geçmemiş. Sık sık pilotlarımız Yunanlarla it dalaşı yaparlar ,haberlerde duyarız. İşte bu düşüncede Amerika başta olmak üzere bir çok ülkenin de destekçileri oldugu bilinen bir gerçek .
Gokboru Timi de Yunanistan da gorevlendiriliyor ve savaş planını ele geçirmeye çalışıyorlar. Artık hepsi ailelerini ,sevdiklerini geride bırakmıştır. Ve tek düşünceleri vardır. Vatan...
Hatta vatan için şehit olmak onlara göre kaymaklı kadayıf tir ..
Gerçekten kitabı okurken cok yogun duygular yaşadım. Onların gördüğü işkenceler, göze aldıkları görevler..O işkence sahnelerinde gözyaşlarımı tutamadım. Ama o hainlere kurşun sıktıklarında ohhhh diye sevindim ..
Ve aklımda hep şu söz..
Pencereden baktığınızda güneşi esirgemiyorsa Gökyüzü, birileri bu günlerin bedelini ödediği içindir ...
Kitapla kalın dostlar ..
Gökbörü Timi Yunanistan'daMetin Ceyran