·212 syf.····Okunma: 15 Aralık 2025 23:07 Fantastik edebiyatın hayranı değilim ama objektif değerlendirme de bile çok sıkıcı ve basit kalan bir kitap olmuş. Hem dili hem de kurgusu edebi zevkimin yanında bile geçemedi.
Hikaye karakterin üniversiteden tanıdığı aykırı karakterde olan arkadaşı Abdül'ün cinayet haberini alan Aziz'in talihsiz bir yangında baygınlık geçirmesiyle başlar ve bu uyku uyanıklık arasında Aziz zamanda geriye gider. Tahmin ederiz ki Abdül'ün ölüm tarihine yakın bir zamana gider. Bu zamana gelmesinin sebebi cinayeti çözmek olduğunu düşünür ve delileri toplamaya başlar. Ve ondan sonra başlayan Aşk, iş ve arkadaşlık ilişkilerinin detaylı anlatılmış bölümleri beni sıkmaktan başka bir işe yaramadı. Kan ve gül bağlantısı da çok güçlü görünmesine rağmen hikayede o kadar zayıf kalmış ki...
Neyse cinayetin sebebine gelecek olursak klasik bir aşk hikayesinin kurbanını görürüz. Toplumdan ayrışmanın bir kez daha ölümle sonuçlanmasını gösteriyor. Halk değişmez değişmeye zorlanır vs gibi devrim hareketinin öncüsü olmak isteyen karakteri bile ölüme mahkûm eder yazar. Daha fazla yazamayacağım.
Bu puanı nasıl almış hala anlam veremiyorum :)