Puan vermedi·168 syf.····Okunma: 19 Aralık 2025 20:46 Yazarın okuduğum üçüncü eseriydi.
Kitap üç bölümden oluşuyor; ancak bu bölümler birbirinden kopuk değil. Bana göre yazar, ilk bölümde sorunlara değinmiş, ikinci bölümde bu sorunların nasıl ortaya çıktığına yönelmiş, üçüncü bölümde ise çözüm arayışına yönelmiş.
Başta kitabın yalnızca din üzerine olduğunu düşünmüştüm; fakat okudukça yazarın dini, siyaseti, toplumu ve hayatı bir bütün olarak ele alıp sert bir dil ve hicivle eleştirdiğini gördüm. Bu dile alışık olmayanlar için yer yer fazlasıyla sert gelebilir; ancak kendine özgü üslubu ve özgünlüğü dikkat çekici.
Kitapta sevmediğim tek yön, iç monologlara sıkça yer verilmiş olmasıydı. Bunun dışında akıcı ve kendini okutan bir eserdi.
İyi okumalar dilerim.