...sen büyük ya­zarları okumaya alışık okuyucu..."
Puan vermedi·194 syf.··
2025 118. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 20 Aralık 2025 10:33
"...sen büyük ya­zarları okumaya alışık okuyucu..." "dedi­ğim gibi, ben bir yazar değilim. Bir kazazede ya da yolunu şa­şırmış bir denizciden bundan fazlasını bekleme.. Ve siz, büyük yazarlar, bağışlayın beni, ekmeğinizde gözüm yok, ne de ününüzde." diyor Ferit Edgü , Hakkari' de bir dağ köyünde yaşadığı sürgün öğretmen hayatını yazıyor... Çok samimi geldi bana kitap. Bu tarz kitapları, filmleri sevenlerin bayılacağı, sevmeyenlerin ise yine bayılacağı bir kitap bana göre:) Nasıl bir tarz derseniz , bu tarzı bilenlerin anlayacağı bir tarz:) [Bana neden kaçtığımı sorma. Çünkü bunu en iyi senin bilmen gerekir. Hele hele, Kendinden kaçma, kendinden kaçamazsın gibi an­lamsız sözleri hiç etme. Kendim ... Biliyor musun ki, kendimi burda bulduğumda , kendimle ilgi­li hiçbir şey (yüzümü bile) ansımıyordum. İster inan, ister inanma.] [...nasıl kendisiyle konuşur insan, nasıl dertleşir, nasıl öyküler uydurur, bu arada ben de öğrendim ya­şamın önceden belirlenmiş, ezberlenmiş bir biçimi olmadığını, yalnız denizlerde yaşanmadığını, denizlere belki bir daha dönmeyeceğimi, bu arada ben de öğrendim sessizliğin sesini, ezikliğin, çaresizliğin, başeğişin, yokluğun eşiğini, bu arada ben de öğrendim.] [Bazı gerçeklerin, bazı gerçekleri unutturduğunu gördüm burda...]
Hakkari'de Bir MevsimFerit Edgü · Sel Yayınları · 201713,9bin okunma
·
399 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Kış tarzı 😊
Sad
Gönderi Sahibi
Hem de nasıl:)