Puan vermedi·481 syf.··
2025 44. kitabı
Serenad / Zülfü Livaneli Biri bana hediye edene kadar okumayı düşünmediğim bir kitaptı, hediyesi için Nazlı Özdeş hocama teşekkür ederim Kitabı bitireli biraz zaman oldu ama elim paylaşmaya gitmedi. Okurken nutkum tutuldu. “Nasıl olur?” dedim. Göz göre göre tüm dünya nasıl olur da bir gemiyi batırır, insanları ölüme terk eder? O dönemin yetkilileri nasıl başını yastığa koydu, nasıl uyudular? Oldum olası İsmet İnönü’yü sevmem; bu kitapla birlikte sevmemekte ne kadar haklı olduğumu gördüm. Eminim Atatürk sağ olsaydı, Struma’nın patlatılmasına ve o insanların ölümüne asla izin vermezdi. Günümüz hükümeti de aynı şekilde.. Dönemin Türkiye Başbakanı Dr. Refik Saydam, 20 Nisan 1942’de TBMM’de şöyle demiş: “Biz bu hususta elimizden gelen her şeyi yaptık, maddî manevî en ufak mesuliyetimiz yoktur. Türkiye başkaları tarafından arzu edilmeyen insanlar için vatan hizmeti göremez. Bizim tuttuğumuz yol budur. Kendilerini bu sebepten İstanbul’da alıkoyamadık. Çok yazık ki, bir kazaya kurban gittiler.” Yersen! Kaza değil Bu bir cinayettir. Kanı Almanya, Rusya, Romanya ve Türkiye’nin eline bulaşmıştır. Başka da bir şey demiyorum. Benim de daha sonra anlayacağım gibi, bazı ölümlerin acısı hep yeni kalıyordu. "Her yolculuk bir kader birliğidir," diye düşünüyorum, "ama insanlar bunu bilmiyor." Kimi insanın yüreği karanlık, kimininki aydınlıktır. Geceyle gündüz gibi! Dünyanın kötülerle dolu olduğunu düşünüp küsme, herkesin iyi olduğunu düşünüp hayal kırıklığına uğrama! Kendini koru kızım, insanlara karşı kendini koru! Cehenneme giden yollar iyiniyet taşlarıyla döşenmişti. Gazali 'Benim yüküm onlardan daha değerli' diyor. 'Çünkü içinde Bağdat'taki hocamın ders notları vardı. Haramibaşı adamlarına 'Verin şu çocuğun torbasını' diye emrediyor. 'Karnını doyurup yola çıkarın. Sonra da Gazali'ye dönüyor. 'Ders notlarını iade ediyorum delikanlı,' diyor, 'ama âlim olmak istiyorsan bir şeyi hiç unutma.' Gazali 'Nedir o?' diye soruyor. Haramibaşı diyor ki: 'Senden çalınabilen bilgi, senin bilgin değildir. İnsanoğlu bunları yapabilecek korkunç bir yaratıksa yaşamanın ne anlamı vardı. Tavsiye eder miyim ? Ben çok beğendim. Şiddetle..
SerenadZülfü Livaneli · Doğan Kitap · 2020164,1bin okunma
·
75 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.