8/10
·208 syf.··
Beğendi
·
2025 82. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 24 Aralık 2025 01:15
“Kanayan ruhumu görmezlikten geldiğin için güçlendim ben aslında, beni güçlendirdiğin için teşekkür ederim.” Portrelerinden,güçlü kadın imajından bir çoğumuzun bildiği Frida Kahlo’yu ne kadar tanıyorsunuz sizce?Şahsen ben hiç tanımıyormuşum,okuduktan sonra anladım. Hiç bilmiyordum mesela Frida’nın hayatını üç döneme ayırdığını!6 yaşında geçirdiği çocuk felcinden öncesi ve sonrasını,kendisini ikiye bölen o uğursuz kazadan önce ve sonrasını ve son olarak da keşke hiç yaşanmasaydı diyebileceğimiz o aşkı..Diego’dan öncesi ve sonrasını..Neden böyle ayırmış biliyor musunuz?Çünkü bu dönüm noktaları ondan hem fiziksel hem de ruhsal olarak almış.6 yaşında geçirdiği çocuk felci ondan sağlığını almış,ayaklarından birinin kısa kalmasına neden olmuş;daha gencecik bir kızken geçirdiği bir kaza ondan üreme yetisini almış,hiç olmayacak anneliğini..Tüm bu fiziksel yaraların üzerine aşık olmuş,en azından ruhsal acılarını sarar belki diye..Ama..Ama işte.. Adım adım onun kişiliğinin inşasını okumak,onu anlamamı sağladı.Gerçekten zor bir yaşam Frida’nınki.Dindar bir anne ile seküler bir babanın çocuğu olmak onu nasıl etkiledi?Yaşadığı tüm talihsizlikler,ilişkileri onu nereye savurdu?Hepsinin bir cevabı var evet..Hepsi kitabın sayfaları arasında gizli.Bu kitap; aşkı da,en sevdiğindenuğradığı ihaneti de görmüş bir kadının ne kadar güçlü olabileceğini acıyı sanata ve nasıl dönüştürebileceğini göstermesi açısından önemliydi benim için.Her şeye rağmen başlı başına ayakta durmanın,direnişin vücut bulduğu biri değil mi Frida? Yazara özellikle teşekkür etmek istiyorum.Klasik bir biyografı yazmak yerine;Frida’nın tüm mücadelesini sanki yanımızda veriyormuş gibi anlattığı için..Samimi ve içten dili için.. Anlamlandırmakta en zorlandığım kısım özgürlüğüne bu denli güçlü bir kadının bir erkeğe ölmeyi bile istemeyeceği kadar bağımlı olması..Aşk sanırım bunun da nedeni.İnsanı olmak istemeyeceği birine çevirebiliyor belli ki.Ne diyelim.."Umarım çıkış neşeyle doludur ve umarım bir daha asla dönmem."demiş ya..Umarım Frida,umarım artık huzurlusundur.
Frida KahloNazan Arısoy · Dokuz Yayınları · 20191,752 okunma
·
28 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.