️
Eger Jane Austen'a bir kitapla baslamak istiyorsaniz bu kitap kesinlikle yanlis bir baslangic olur . Aradığınız o tatli bakismalar , siirsel betimlemeler , minik atismalar ve tutkuyu bu kitapta bulmak tipki samanlikta igne aramak gibi bir sey olacak. Kitabin baslangicindan itibaren hayalperest Catherine ve onun takinti derecesindeki gotik romanlari ile iciniz yeterince bayilmamisken bir de kafasinda kurdugu dünyayı insanlara gercek-mis gibi inanarak ve her seferinde husrana ugrayarak yansitmasi bir sure sonra kahkaha atmaniza sebep oluyor . Evet hicivse de hiciv be kardeşim diyor insan . Ama bi yerde de hoca bitir artik demedim degil . Kitapta Udolpho 'ya o kadar cok gonderme vardi ki en sonunda Jane acaba reklam mi aldin sekerim diye sorguladim bir parca .Kitapta entrika gorevini de antipatik Isabella üstleniyor . Bu kizi okurken etrafinizda bir yerde hemen hayal edebileceksiniz, bunlar her yerde çünkü , bu karakterle de iticiligin evrenselligini de vermis koca yurekli kadin . Neyse Catherine yumusak kalpli kizimiz her Austen romaninda oldugu gibi. Aski arayan Catherine bulmak icin kac balo eskitti kimbilir ,bekledigine degdi mi ? Sanmiyorum . Yani bize o tutku değmedi. Aralarindaki diyaloglar o kadar resmiydi ki kitabin sonunda nasil yaaaa diye beklemedigim bir an gerceklesti . Bu ani bulmak beni heycanlandirdi acikcasi bunca sayfa okuduguma yazik demedim . 200 sayfada veremediği heycani son 30 sayfaya saklamis olmasi sadaka gibiydi ama yine de kalemine saglik diyoruz . Zira Jane Austen her kizin sigindigi huzurlu bir limandir .