·239 syf.····Okunma: 26 Aralık 2025 18:36 Bir süredir psikoloji okumuyordum. Bağlanma'yı mutlaka okumam gerektiği söylenince ben de özlediğimi fark ettim.
İnsanı anlamak, özellikle de insanın kendi özünü anlaması yani iyi ve kötü özelliklerini tanıması, tramvalarıyla yüzleşmesi, öfke, stres ve komplekslerinin farkında olması, ihtiyaçlarını bilmesi, açık iletişim kurabilmesi hem kişinin hem de çevresindekilerin hayat kalitesi için çok ama çok önemli.
Adından da anlaşılacağı gibi kitap bağlanma şekillerini, kök nedenlerini (ebeveyn yaklaşımlarını, travmaları, kişilik özelliklerini vb.) yapılan araştırma ve analizler üzerinden ele alıyor.
Buna göre 3 çeşit bağlanma özelliğinden söz ediyor ve açıklıyor.
1. Güvenli Bağlanma
2. Kaygılı Bağlanma
3. Kaçıngan Bağlanma
Tıkanmış ya da keyifli süren ilişkilerin temelini bulmanız mümkün.
Ben bunları söylediğimde çoğunlukla derlerdi ki "onlar eskide kaldı, hayal kurma."
Şimdi bu kitapla bakış açımın doğruluğunu ispatlayabileceğim.
Sizi değersizleştiren hiçbir yerde durmayın.
Dengede hissettiğiniz, karşılıklı ihtiyaçlara saygı duyulan,
endişe değil huzur duyduğunuz,
öfke ve kırgınlık değil sevgi hissettiğiniz,
susmak zorunda değil paylaşabildiğiniz,
yargılandığınız değil dinlediğiniz yer ait olduğunuz yerdir.
Huzurlu ve sağlıklı ilişkilerle beslenilen, güzel insanlarla buluşmak dileğiyle...