İhsan Oktay Anar’ın her kitabında bu insan ise ben neyim diye düşünüyorum. Nasıl bir zihin nasıl bir kurgu yeteneği, inanın anlamış değilim. Bu kitabı da inanın okuduğum diğer iki kitabı gibi kendimi tarihin, zamanın ve mekanın ötesinde bulduğum bir kitaptı. Ölüm kanlı canlı karşınızda hikayeler anlatıyor ve ölümle konuşurken bir yolculuğa çıkıyorsunuz. Beni kitaba çeken şey hikayeler değil ölümle yapılan yolculuk oldu. Uzun İhsan’ın ölümden kaçışı ve ne kadar kaçarsa kaçsın ölümün onun nereye gittiğini hep bilmesi ve bir adım arkasında oluşu… 2025’i iyi ki bu kitap ile kapatmışım dedirtti.