Puan vermedi·1216 syf.··Beğendi
· akıcı ve keyifliydi. çocukların dostluğu filme göre daha yoğundu, beraber (+zorbaların) geçirdikleri zamanları okurken eğlendim. ve richie kitapta da favori karakterim oldu. pennywise'a dair muazzam detaylar var. ilk tasvir edilişi heyecan vericiydi
malum kanalizasyon sahnesini fazlasıyla garipsedim. mantık çerçevesine oturtulmadan bir kişinin onayıyla gelişen bi sahneydi, şaşıramadım. yazar şöyle bi sahne yazmasa içinde kalırdı herhalde
beverly'in yazılışını beğenmedim maalesef. stephen king kitabın %20-25ini falan beverly'i abartıp kabartmak için yazmış. abartılı övgülerin çoğu ergenlik dönemlerinde yazılıyor ve bir tık seksüelize edildiğini düşünüyorum. yetişkinliğini de her açıdan çok beğenemedim açıkçası
sonlara doğru bazı yerler uzatılmış gibi. kaybedenlerden sapmayıp ilerleseymiş daha güzel olurmuş
ayrıca son sözde stan'in mektubunu bekledim ama filme özelmiş. çok sevdiğim bir sahneydi
filmde garipsediğim, bağlantı kuramadığım ne varsa kitapta daha derin, daha temiz anlatılmış. kafamdaki tüm soru işaretleri cevaplanmış gibi oldu. ayrıca filmde olduğu gibi burada da içime sinmeyen, zorlama gelen bir kısım var. keşke o olmasaymış diyorum
kitabı bitirince sadece pennywise'ı anlatmadığını hissediyor insan. hoşuma giden,altını çizdiğim bayağı yer vardı. herkesin ölmeden okuması gerektiğini düşünüyorum