Puan vermedi·464 syf.··Beğendi
···Okunma: 29 Aralık 2025 00:40 Öncelikle Nobel Edebiyat Ödüllü bir kitabı okumak beni çok heyecanlandırıyordu. Ama okudukça bu ödüle gerçekten layık mıydı bilemedim. Kitabı okuyan diğer okurlar bana katılır mı bilmiyorum ama bence bu ödülü daha çok hak eden ve bu eserden çok daha iyi eserler var. Bunun benim için bir kaç sebebi var; öncelikle bu kitap mitolojik bir anlatımla olağanüstü şeyleri çok kolaylıkla gösteriyor ve bu eseri tamamen gerçeklikten kopartıyor. Çok sade ve akıcı bir dili var ama neredeyse bütün karakterlerin aynı isimlere sahip olması, okuyucuyu hem mental olarak yoruyor hemde bir yerden sonra sıkılıyor. Üstelik formülistik sayılarla üreyen bir nesil düşünün ve kimin kiminle ilişkiye girdiği belli değil. Her yönden bu kadar karmaşık bir eseri normal bir klâsik olarak okuyup anlamak pekte mümkün değil fikrimce. Kitaba 10 üzerinden puanım 4.