Puan vermedi·79 syf.··
2025 98. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 29 Aralık 2025 21:14
YAŞAR KEMAL KUŞLAR DA GİTTİ #okudumbitti Kuş tutan ve bunları farklı yerlerde satan çocukların hikayesini anlatıyor . Tutulan kuşlar satın alınıp "Azat beni buzat beni cennet kapısında gözet " diyerek özgür bırakılıyor. Bu şekilde cennet kapısında azat edeilen kuşların kendilerini cennette gözeteceklerini inanırlar. Bu gelenek yavaş yavaş işlevini yitirmekte. Kuş tutan çocuklar zor durumda kalmak hatta kuş tuttukları için bazılarında hakaretlere maruz kalmaktadırlar... İnsanların umrunda değil çünkü kuşlar özgürlüğe kavuşacak kavuşmayacak , yakalamasaydınız banane diye biliyorlar . Ister istemez kitabın bir çok yerinde para kazanacak başka bir yol bulsanız ne diye kuşları eziyet ediyorsunuz dedim. Bazende bari şu kafesi satsınlar hem kuşlar özgür kalsın hemde onların karınları doysun dedim. Çok akıcı bir dili var herkese okumasını tavsiye ederim. #alintilar " Cehennem yerinde hiç ateş yoktur , Herkes ateşini burdan götürür." "Niye böylesine insanlar insanlığı unuttular ?" "Bu insanlar değişmiş . Din iman , vicdan Allah kitabı kalmamış bunlarda..." " İnsanlık öldü mü? -Yok." dedi. Ölmedi , ölmedi ama ,bir şeyler oldu başka bir yerlerde sıkışıp kaldı herhalde . "
Kuşlar da GittiYaşar Kemal · Yapı Kredi Yayınları · 202218bin okunma
·
29 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.