《 SÖYLE BANA HİNDİBA 》
9/10
·144 syf.··
Beğendi
·
2025 89. kitabı
·
35 günde okudu
·
Okunma: 30 Aralık 2025 07:24
Kitabı bitirdiğimde, sihirli bir konuşmadan daha ayrıldığımı hissettim. Malum, şair Nurullah Genç'in kalemi yazdığı dizelere sihir damlatıyor. Yaz mevsiminin o mutena günlerinde, güneşin denize yansımasıyla oluşan renk cümbüşü gibi; şair de satırlarda duygu cümbüşüne vesile oluyor. Şairin kalbinden yuvarlanıp gelen tempo, her kalpte başka bir yankıya dönüşüyor. Ben de naçizane, kitaptan yansıyan kendi yankımı aksettireceğim. Sanki şair, Samiha Ayverdi'nin şu cümlesiyle sesleniyor: "Sana söyleyeceklerim biraz da içinin yangınıyla ısınsın..." Kader makinesi durmaksızın önümüze dokuduğu hünerleri yığarken, bizler de bir yaprak misali türlü duygulara savruluruz. Böyle durumlarda duygular düzene ihtiyaç duyar. Duyguları ifade edebilmek, onları yaşayabilmeye yol açar. İlla sözle ifadeye gerek yok, kimi zaman yazarak da ifade edilir. Bu sebeple şiirler, duygu düzenleme ve ifade etme konusunda maharetlidir. Şair kitaba ilk olarak anlaşılmamayı ifade eden şu dizelerle başlıyor: Benim meczup haykırışlarım Senin rengârenk, doksan dokuzluk Tespihlerine gömüldü Güldün delicesine Ağladım; anlamadın Nurullah Genç okumaya devam ettikçe, kalpten vuran dizeler gönülde birikiyor. Anlaşılmamak; içimizde fırtınalar koparken dışarıdan sakin bir deniz gibi görülmenin yorgunluğu ve hüznüdür. İnsanın içindeki fırtınaların görülmemesi, kişiyi hayal kırıklığına uğratır. Bu durumda fırtınalarla mücadele edecek kişinin heybesine alması gereken kıymetli bir duygu vardır: O da, anlaşılmama duygusunun kadim dostu sabırdır. Sabır, o fırtınalı denizi sakinleştiren gökyüzü gibidir. O gökyüzü fırtınaları sakinleştirirken, anlaşılmamanın getirdiği hüzün, denizin derinliğinde dönüşerek büyür. Bu dönüşüm bir yok oluş değil, aksine yenilenme ve yeniden doğuşu anlatır. Çünkü "Ol deyince olur." ayetine inananlar için bitiş yoktur. İnananlar için dünya hayatı bazen anlaşılmama, hayal kırıklığı, sabır döngüsünde devam eder. Ve sabrın bereketini sadece o süreci besleyenler görebilir. İşte şairin dizeleri, bu süreci birbirinden dokunaklı metafor ve kelimelerle kalbimize fısıldıyor. "Kalbimi koyardım siperlerine, Korkuyu gömerdin hüznü yakardın" diyen şairin dizelerini okudukça, sevgi dili ve edebiyatının binbir dili olduğunu daha çok anlıyorum. Şiir, insan ruhunun güneşi gibidir. Ruh dünyamızda olup bitenleri ışığıyla, ısısıyla güzelliğe dönüştürür, ruh asude bir iklime bürünür. Bundandır insanın şiire vurulması... Sevgi, insanın hayat albümüne en güzel fotoğrafları ekleyen bir duygudur. Her anın anlamlı geçtiği, geriye dönüp baktığında anlamın somutlaştığı en güzel hikâyeler sevgiden doğar. Peki sevmek bu kadar güzelken, sevmemek neden? İçinde baharlar yeşertmek varken, neden sürekli karda boranda kalmak ister insan? Aslında, geçici hazlara vurgun bu insanlar da birazcık olsun sevgi deryasına adım atabilseler, karşılaşacağı güzelliğin ihtişamına mutlaka şahit olacaklardır.Şairin dizeleri, bu deryaya atılacak adımlara yardımcı olan bir yoldaş gibidir. Kelimelerin sadık eşliğinde ilerlenecek bu yolculukta okur, sevginin farklı dillerini yeniden öğreniyor. Kitap ismini, kitapta birçok yerde geçen Hindiba metaforundan alıyor. Şair, "Hindiba Masalları" isimli şiiri; doğum, tutku, şarkı, yılkı, inciten, hayret, uyku, ölüm masalı başlıklarında yazmış. "Bilmiyordun ki hayat mısra mısra düşüyordu kalbime..." diyen şair, hayatın döngülerini ve duyguların deveranını çeşitli başlıklarda göz önüne sermiştir. Hindiba, şair için sadece nazenin bir bitki değil, aynı zamanda hüznün, zarafetin, sabrın ve derin ruhunun bir simgesidir. Şair, Hindiba metaforu ile bozulmamış bir aşkı simgelerken, kimi zaman da bekleyen ve özleyen bir ruh halini yansıtır. Bu vesileyle umudu ve uzaklara duyulan özlemi fısıldar dimağımıza ve kalbimize. Şair, Hindiba metaforu ile aslında insan ruhunu simgeler.İnsan ruhunda mayalanan değerleri ve onların sonsuzluğa varış sürecini bizlere resmeder. Velhasılkelam bu kitap, her sayfada kalbimizi sarmalar, gönlümüze dokunur. Şiirler sadece duyguların dışavurumu değil, aynı zamanda varoluşun anlamlandırılması çabasıdır. Hindiba burada dertleşilen, duyguları yaşarken doğru yolu da gösteren bilge bir dost konumundadır. Her duygunun insani çerçevesini, efsunlu, esrarlı kelimeler ve metaforlarla bize aktarır. Nurullah Genç okumak, hakikaten insana iyi hissettiriyor. Göğsüm ferahlık buluyor, kalbim sevgiyle bereketleniyor. Eğer buraya kadar anlattıklarım ilginizi çektiyse, sizler de kitaba şans verebilirsiniz. Keyifli okumalar dilerim.
Şiir
Söyle Bana HindibaNurullah Genç · Timaş Yayınları · 20202,681 okunma
··
1 +1'leme
·
1.190 Gösterim
3 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Evet 😌 Fatma'nın şiir inceleme terapisinde seanslara devam ediyorum.. 🫠 Kahvemi ☕ aldım, incelemeyi okudum.. Daha Samiha Hanım'la yaptığın açılışta tüylerim dile geldi 🤭🫠 Okumak lüks bir eylemdir bana göre. Genel olarak bir şeyin alıcısı olmak lükstür. Kalemlerine hayran olduğumuz yazarlar var; fakat insanın bir de arkadaşının kalemi böyle olunca keyfini çıkarmak daha da lüks oluyor..🫠 Bu konforu yaşattığın için teşekkür ediyorum gülüm.. Daha başka yazacak bir şey bulamadım. Kocaman bir MaşaAllah dışında.. 🥰🫠 Kalemin daim ve nice gönüllere şifa olsun.. 🥰🩷🌸✨
Fатма ᵕ̈♡︎
Gönderi Sahibi
Ben bu sarıp sarmalayan yorumun karşısında hangi kelimeleri bir araya getirsem de sana layık olsa, bilemedim cânımm arkadaşım 🦋🫂 Senin şu cümlelerinin ardından hissedilen samimiyetin, başlı başına şifa ve terapi 🫠👑✨️ Güneş gibisin,ışığıyla iyilikler saçan, kaynağı Rabbinden alan 🥰⚘️♥️ Rica ederim, asıl ben çok teşekkür ederim böyle kadirşinas, mutena yorumun ve duan için 🎀🌷🩷, her şey hayırla ve nazenin gönlünce olsun inşaallah şirincem ,var olasın her daim ✨️💖💐, bilmukabele birlikte olsun inşaallah 💙🦋🫂😇🫠👑
Böylesine güzel bir kitabı ancak sen böylesine zarifçe yazabilirdin ablam ✨🦢🫠Kalemine ve yüreğine sağlık. Her satırı her dizesinin altı çizilir eminim
Fатма ᵕ̈♡︎
Gönderi Sahibi
@nrmn97 güzelim benim🫠, çok teşekkür ederim, güzel bakan gönlüne sağlık ✨️💐🫠👑
Hangi kelimeyi söylesem diğer güzel kelimelerin boynu bükük kalacak🫠 hindiba kadar zarif ve bilgece bir inceleme💐 satırları okurken bambaşka şiirlere yolculuk ettim var olun💗 çok yerinde bir tespit ‘şiirler insan ruhunun güneşi gibidir’ bazı dizeler sıcacık bir his bırakırken, bazıları yakıp kavurur ruhumuzu, kimindeyse kamaşır gönül gözlerimiz… şiirsiz kalınca da hep bulutların ardında kalır bir yanımız💗 yüreğinize sağlık caaanım abla hocam 🫂 âsude gönüller, bol kitaplı şiirli günler dilerim 💝🥰🤗
Fатма ᵕ̈♡︎
Gönderi Sahibi
Siz de ne güzel tamamlayıp zenginleştirdiniz, harika 🥰🎈⚘️, nazenin ve motive edici yorumunuz için çok teşekkür ederim kardeşcânımm 🙏🏻🦋😇 İbrahim Tenekeci abimiz demişti ki, şiir dışında olmayalım.. Bu vesileyle şiirle kalabilmek duasıyla diyelim inşaallah 🥳💖 Sevgiler, keyifli istifadeli okumalar 👑✨️🤗💐