Bu kitap ölümden söz ediyor ama ölümü konu edinmiyor ölümle pazarlık eden zihni açığa çıkarıyor.Erhan Kolbaş ve Dilek Kesen, öteyi anlatmaya hevesli değil,
öteyi merak eden insanın aceleciliğini kayda alıyor.Ölüm ve Ötesi bir teselli kitabı değil.
Okuru rahatlatmıyor, yerinden ediyor.
Çünkü burada ölüm bir son değil,
hayattayken ertelenmiş soruların geri dönüşü.
İnsan ölümü anlamaya çalışırken aslında
hayatı ne kadar yüzeyden yaşadığını fark eder.
Ve bu fark ediş huzur vermez.
Kitap cevap üretmiyor.
Ama şüpheyi derinleştiriyor.
Zaten hakiki metinlerin görevi de budur:
İnsanı korumak değil, insanı uyandırmak.