Bülbül Kapanı 1 kitap yorumu
8/10
·576 syf.··
Beğendi
·
2026 1. kitabı
Merhabalar, Bülbül Kapanı 1 Bülbül Kapanı I kitabının yorumuyla geldim. Uzun zamandır serinin tamamlamasını bekliyordum okumak için. Sonunda başladım okumaya. Kitabın konusundan bahsetmek gerekirse, Özel Kuvvetler'de çalışan Üsteğmen Timur Tönge aldığı bir özel görevle birlikte, uluslararası bir mafya olan Kenan Kralşan'ın yanına koruması olarak sızar ve devlete onun hakkında bilgi verip bu mafyayı çökertmeye çalışırlar. Baş karakterimiz Ahuzar ise Kenan Kralşan'ın yanında ailesiyle tehdit edilerek zorla tutulmaktadır.Eskiden savaş muhabiri olan Ahuzar, bundan 4 yıl önce Beyrut Limanı'nda muhabirlik yaparken Beyrut Limanı patlamasında yaralanır ve orada özel görevde bulunan Timur ise onun hayatını kurtarır. İlk tanışmaları bu şekildedir.Yıllar sonra ise bu ikili Kenan Kralşan sayesinde tekrar karşılaşırlar. Çünkü Timur Kenan'ın yanına koruması olarak sızar. Ahuzar Timur'un asker olduğunu bildiği için Kenan'ın yanına girme sebebinin Kenan'ı çökertmek olduğunu anlar ve ona yıllardır elinde bulunan Kenan'ı çökertmeye yarayacak bazı dosyalar verip ona yardımcı olmaya çalışır ve bu şekilde ikili yakınlaşır. Öncelikle bu dört kitaplık bir seri ve bu kitapta çok büyük olaylar olduğunu söyleyemeyeceğim. Sadece Kenan'ın güvenini kazanıp onu yok etmeye çalışıyorlar ve asıl olaylar ikinci kitaptan sonra başlıyor. O yüzden bu kitap biraz daha sakindi ve baş karakterlerin geçmişini öğrendiğiniz bir kitap oldu. Timuru zaten Gökçen kitabından tanıyordum ve kötü bir geçmişi olduğunu biliyordum ama geçmişin detaylarını öğrenince gerçekten çok üzüldüm. Çünkü acı bir geçmişe sahip. Öncelikle annesini doğumda kaybediyor ve babası tarafından hiçbir şekilde sevgi görmüyor. Yıllar içinde psikolojik ve fiziksek şiddet görüyor.Çünkü babası,onu annesinin katili olarak görüyor. Ablası Güldeste onu büyütüp babasından koruyor. Bütün gördüğü sevgi onun tarafından. Ama ne yazık ki ablasını da belli bir süre sonra kaybediyor. Ve hayatta yalnız kalıyor diyebiliriz.Bu kadar ölümün üzerine, babasının da sürekli ona söylediği gibi, onun sevgisinin ölüm olduğunu, sevdiği insanların elbet bir gün öleceğini düşünüp, buna inanıp sevgisini göstermeyen, göstermeye korkan bir çocuk olarak büyüyor ve yetişkinliğinde de bunu sürdürüyor tabii ki. O yüzden Ahuyu sevdiğini kabul etmesi çok da kolay olmuyor. Ahuzar da çok iyi bir çocukluk geçirmemiş ve 4 yıl önceki patlamada olsun, şimdiki zamanda olsun Timur'un defalarca hayatını kurtarması ve Kenan'ın yanından çıkmak, kurtulmak için tek yolu olarak Timur'u görmesi aralarındaki bağı zamanla kuvvetlendiriyor ve Ahu Timurun kabuğunu kırmak için baya uğraşıyor diyebiliriz. Ahuzar patlamadan sonra savaş muhabirliğini bırakıp radyoculuk yapmaya başlıyor. Timur’a duyduğu güveni, kızgınlığı ve sevgiyi radyodan çalan şarkılar aracılığıyla aktarırken, Timur da bunları dinliyordu. Bu sahneler çok tatlıydı. Kitaptaki geçmiş sahneleri çok beğendim. Özellikle Güldeste ve Adem sahneleri favorimdi. Keşke Güldeste'nin de mutlu sonunu okuyabilseydik. Yaşasaydı nasıl bir hayatları olurdu diye düşünmeden edemiyorum. Dediğim gibi, birinci kitap biraz geçiş kitabı niteliğindeydi. Asıl olaylar ikinci kitapta. Bu yüzden ikinci kitapta görüşmek üzere. Loresima
Bülbül Kapanı ILoresima · Ephesus Yayınları · 20243,737 okunma
·
33 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.