Kuralsız II KİTAP YORUMU
7/10
·640 syf.··
2025 179. kitabı
Evet, sıra ikinci kitapta. Kuralsız II Öncelikle birinci kitaba göre ikinci kitap daha güzeldi kesinlikle. Yazarın birinci kitaptaki o acemiliği ikinci kitapta attığını düşünüyorum.Bu kitapta Elif Yeşim ile Yiğit arasındaki ilişkinin gelişiminden, birbirine duydukları duyguların büyüyüp aşka dönüşmesinden bahsediliyor. Tabii ki de ilişkileri böyle değişirken, aynı zamanda Yiğit'in düşmanlarıyla uğraşmak zorunda kalıyorlar. Sayısız kez ölümden dönüyorlar tabii ki. Ama yara alsalar da bir şekilde hayatta kalmayı başarıyorlar. Yiğit karakter olarak çok zor bir karakter. Yeşimle doğru düzgün bir iletişim kurmuyor. Soru sorduğu zaman cevap vermiyor. Ve sadece onla da değil, ailesiyle de bu şekilde az iletişim kuran, kimseyi umursamayan gibi görünen ama aslında bütün ailesini gizliden gizliye koruyan bir karakter sahip.Bunun nedenlerinden birisi Yiğit'in kalp hastası olması. Aslında yakın bir zamanda kalp nakli olacaktı ama abisinin bir düşmanı yüzünden kalp nakli olamadı ve bu nakil süreci de çok uzun ve çok meşakkatli bir süreç. Çünkü aylar alıyor ve bu nakil hakkını kaybettiği zaman tekrar aynı tedaviyi görmesi aylarını alacak. Bu yüzden de artık tedavi olmaktan vazgeçiyor ve kısacası ölümün onu bulmasını bekliyor diyebiliriz.Herkese tedavi olmayı reddettiğini söylüyor ama aslında yaşamak istediği halde tüm bu süreci tekrar baştan almak istemediği için bu halde. Yeşim de bunu öğrendiği zaman tabii ki onu tekrar hayata döndürmeye çalışıyor. Tekrar bu sürece girmesi için onu ikna etmeye çabalıyor. Bunlara ek olarak Yiğit'in geçmişi de çok acı. Aslında 6 yaşına kadar gayet güzel bir çocukluk geçirmiş. Babasının bir arkadaşının annesine tecavüz etmesi sonucunda dünyaya geliyor ama babası yani onu büyüten adam hiçbir şekilde onu kendi çocuklarından ayırmıyor ve bütün sevgisini vererek büyütüyor. 6 yaşına geldiğinde ise gerçek babası annesini öldürmeye çalışıyor ve annesini korumak isterken yanlışlıkla annesine kurşun sıkıyor ve annesinin ölümüne sebep oluyor.Gerçekleri babasına anlattığındaysa babası kalp krizi geçirerek ölüyor. Yıllar sonra ise büyük abisine bu olayı anlattığı zaman, büyük abisini ve yengesini de bir araba kazasında kaybediyor. Tüm bu ölümlere kendisinin sebep olduğunu düşündüğü için de artık herkesten uzak duran ve sevgisini göstermeyen bir karaktere dönüşüyor. Bu şekilde bir hayat geçirdikten sonra tabii ki Yeşime olan hislerini kabul etmekte zorlanıyor, inkar ediyor. Ama kabul ettiğinde ise onu korumak için elinden gelen her şeyi yapıyor.Yeşim onu sevdiğini söylemekten çekinmezken, Yiğit bu konuda daha çekimser. Sevgisini sözcüklerle değil de bakışlarıyla ve davranışlarıyla dile getiriyor daha çok. Bu yüzden ben bu ikiliyi sevdim. Yazarın Yeşim ve Yiğit'in aşkını okuyucuya geçirdiğini düşünüyorum. Başta okurken ne kadar sıkılsam da sonradan bu ikili favori çifterimden birisi oldu diyebilirim. Gizem Aslan Ayrıca kimse kitaba inceleme yazmamış, sadece birkaç tane alıntı var. Bu yüzden bu kitabın ilk incelemesini yazmış oluyorum.
Kuralsız IIGizem Aslan · Epsilon Yayınevi · 202458 okunma
·
33 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.