Puan vermedi·56 syf.····Okunma: 04 Ocak 2026 07:38 Mutlulukla ilgili bu kadar kitap okudum, hala sırrını çözdüm diyemem. Çünkü mutluluk sanıldığı gibi tek bir şeyde değil. Mutluluk bir kere sahip olup hep bizimle var olabilecek bir şey değil. Sonsuz mutluluk zırvalarını insanları yönlendirmek istedikleri şeylere ilgi duyulsun diye bile uydurmuş olabilirler. Bunlar benim öznel düşüncelerim kitabı özetlemiyor. Ama birçok kitap arasında en çok mutluluğa yaklaşan bu kitap oldu bence. Çünkü yazarın da söz ettiği gibi, mutluluk sizsiniz. Mutluluk kişiliktir. Var oluşun özünde pozitif ve negatif olaylar/duygular vardır. Bütün bunları kabullenmek, farkında olmak ve yaşarken olabildiğince pişmanlık duymadan, şükür sahibi olarak, anın keyfini çıkarmaya çalışarak yaşamak bizim mutluluk anlarımızdır. Hayattaki acılar mutluluktan daha gerçektir diyor kitap, hatta mutluluk bu acılardan yoksun olma hali diyor bunu bir düşünmeliyiz. Var olan bir iyi olmaklık değil olmayan bir keder de mutluluk değil midir gerçekten? Belki de bu yüzden yaşarken değerini bilemiyoruz ama geçmişe dönüp baktığımızda sıradan, küçücük bir an bize çok mutlu geliyor. Çünkü yaşarken hiçbir zaman her şeye sahip olduğumuzu, iyi durumda olduğumuzu hatta mutlu olduğumuzu bile düşünmek aklımıza gelmiyor. Geçip gidince ‘ne mutluymuşuz o zamanlar’ diyebiliyoruz. Mutluluk andadır. Mutluluk şu andadır. Mutluluğu sahip olduğumuz her şeyi kabullenmeden ve sevmeden bulamayacağız. İçinde bulunduğumuz her durumun geçici ve hayatın da öyle olduğunu bilmek, sık sık hatırlamak belki de işinize yarar mutlu olma sanatını icra etmemizde. Çünkü hiçbir an’da kalamayacağız. Hepsi geçmiş olacak. Geçip giden bir şeye ahlanıp vahlanmak da saçma, Orda yaşamaya çalışmak da. Tek çaremiz şu anı kaçırmamak!