“Bak gökyüzüne kaç dünya var?”
8/10
·226 syf.··
Beğendi
·
2026 2. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 05 Ocak 2026 12:15
İnceleme yazarken zaten çok heyecanlanırım, kitabın hakkını verebilecek miyim kaygısıyla… Şimdi ayrı bir heyecan ve sevinç içindeyim. Çünkü bu kitabı ilk okuyan okur benim :) Sizleri Astra'nın Yolu ile tanıştırmak benim için onur ve gurur sebebi. Gururumun kaynağı sevgili ağabeyim. Çiçeği burnunda yazarımız Mehmet Akif Tektaş Birlikte büyümek, hayatı beraber keşfetmek, aynı sevinçlere ortak olurken kendimize farklı dünyalar kuruşumuza tanık olmak kardeşliğin en güzel yanları elbette. Bir de başarılarına en yakından şahitlik etmek var ki büyük bir neşe benim için. Kendisi ailemizin; istidadının farkında, daima gelişime çabalayan ve hayata güzellikler katma derdinde oluşuyla hep bizi gururlandıran üyesidir. Yine bir gurur tablosu Astra'nın Yolu Kitabı elime aldığımda yaşadığım heyecan bana bisiklet sürmeyi öğrettiği günkü gibiydi. Sayfaları her çevirişimde güvenle çevirdiğim pedallar ve rüzgârın ruhumu okşayışı hissine dönüş… Ama merak etmeyin abisinin kitabını iyi parlattı dedirtmeyeceğim bu incelemede çünkü o bisikletten içine düşürdüğü dikenlerin acısını unutmuş değilim :)) Kitap konusu ve tarzı itibarıyla da pek farklı bir kulvarda karşımıza çıkıyor. Astroloji biliminin kurguyla harmanlanıp duygu bütünlüğüyle yaşayarak anlatıldığı bir kitap bulamamıştım. Burçlar mevzusu birçokları için anlamsız bulunurken, bazılarının fal gibi uydurma ve duyguların istismarına vesile safsatalarıyla çizgisinden çıkarılmıştır. Aslında gök bilimlerine, yaratılmış hiçbir varlık ve düzenin boşuna olmadığına inananlar için bir farkındalık ve gelişimi, iletişimi kolaylaştıran bir ilimdir. Astra'nın Yolu ‘nun kimseyi zorla astrolojiye inandırmak gibi bir derdi olmamakla birlikte, iligilileri zevkli ve eğitici bir yolculuğa davet ediyor. Burçlarla ilgili bilinenden fazlasını heyecan dolu bir kurgunun içinde sunuyor bizlere. Hikaye Astra adlı minik bir kız çocuğunun yıldız kaymasını izlediği anlarda başlayıp fantastik bir şölene dahası yıldızlar arası burçlar geçidine dönüşüyor. Daha önce hiç görmediğimiz bir dünyada tuhaflıklarla dolu bir gelişimi seyrediyoruz. Astra ile şaşırıp, Astra ile heyecanlanıyor, korkuyla titrerken elinden tutup; minik yüreğinde büyümenin, kendini ve insanı keşfetmenin zevkine varıyoruz. Astra’nın tüm burçlarla tanışıp kurduğu arkadaşlıklarda kâh bizden bir şeyler bulurken kâh hayatımızı şen eden yahut derdimize dert eken insanları buluyoruz. İşin en keyifli kısmı tüm bu davranışların mantıklı açıklamalarıyla karşılaştığımız sayfalarda… Burçlar nelerdir? Ne gibi özellikleri vardır? Bu yıldızlar haritasında nasıl bir sistem işlemektedir? Ders niteliğinde ama ilginçtir sıkıcı bir bilgi bombardımanı gibi değil, keşif yoluyla bulmuşuz hissine kapılacak türden bir akışla verilmiş. Arada ‘aaaaaaaa demek ki hmmmmmm’ gibi kendi kendimize aydınlanmalar yaşamaksa tatlı bir uyanış ve farkına varış olarak siniyor zihnimize. Bu kadar kurgunun içinde burçları böylesine titiz masaya yatırınca ister istemez kendimizle de yüzleşiyoruz. Bazı acı gerçekler canımızı yaksa, itiraz etsek de kimsenin duymadığı vicdanımız haklıya hakkını vermeye razı oluyor. İnsanı tanıtıp iletişimde yol gösterici olacak detaylar veriyor kitap. Ama tabi her şeyi de burca bağlamanın kurtuluş olmadığını ‘Yüce Güç’ün insana bahşettiği en büyük gücün irade olduğu yani nefsimizi temize çıkaramayacağımızı hatırlatıp kendimize getirmeyi ihmal etmiyor. Dil oldukça sade, anlatım ve betimlemeler akışa renk katan bir tatla hitap ediyor hayal gücümüze. Detaylı bir kurgu git-geller arada geçen farklı isimler biraz kafamızı karıştırabilir. Heyecan ve aksiyonun hız kesmediği sahnelerde fantastik bir uzay filmiyle animasyon karışımı bir seyir, hayal gücünüze kalmış… Ancak yazar yine yazarlığını yapıp ‘arkadaş böyle mi bitecekti’ dedirtiyor. Kurguda nefes kesen bir ters köşeyle ay taşını göğsümüze acımadan saplıyor. Hadi bakalım bir de bitmedi der gibi… Velhasıl kelâm yazdığı ilk kitap olmasına rağmen elbette kusursuz olmamakla birlikte başarılı bir yazar Mehmet Akif Tektaş ve benzersiz bir tarzda soluksuz okunacak pırıl pırıl bir kitap. Büyük keyifle okudum. Samimiyetle tavsiye ediyorum. “Bilge ihtiyarın dediği gibi “O kadar yıldızın orada boşuna durmadığına inanıyorum.” Yıldızlı gökyüzüyle huzur bulsun gönlünüz.
İnsan ve Duygular
Astra'nın YoluMehmet Akif Tektaş · Kitapyurdu Doğrudan Yayıncılık · 20252 okunma
··
1.554 Gösterim
6 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Hayata iz bırakan en güzel anılarınızdan olmalı,maşaallah, Rabbim daim etsin en parlak şekilde 😍⚘️ Merak uyandıran bir inceleme olmuş👌🏻, kitabın hakkını vermeniz, zarafetiniz incelemeyi bir çırpıda okuttu hakikaten. Emeğinize yüreğinize sağlık, keyifli okumalar güzel akşamlar diliyorum 🫂🦋😇🤗
Kevser
Gönderi Sahibi
🤲🏻amiin Allah razı olsun 🥰Beğenmenize çok sevindim 🫠 Yorumunuzla bahtiyar oldum caanım abla hocam🥰 hayırlı akşamlar huzurlu geceler diliyorum 🫂💐💝
Efendimmm alıntılar dan gördük zaten üzerine bir de bu inceleme dadindan yinmez olmuş 🤓 listemize aldık zaten bol okurlu bol satışılı olsun insallhhhhhh 🤲🏻 başarılar dilerim.
Kevser
Gönderi Sahibi
ᥫ᭡ ÇaLıKuŞu ᥫ᭡ ︎︎ 💖birlikte olsun meleğim 🌺
Bence okunması gereken bir kitap
Kevser
Gönderi Sahibi
Kevser
Gönderi Sahibi
İncelemeyi uzatmamak için değinemediğim birçok konu olmuş. Burçlar karakter üzerinde, her biri kendine özel takım yıldızı ve etkisi altında oldukları elementlerin özellikleriyle harmanlanarak anlatılmış. Ayrıca “sıralı varoluş” başlığıyla burç sıralamasının karaktere etkileri çok ince bir şekilde ortaya çıkarılmış. Yapbozun tüm parçaları yerli yerinde yani.😇
Çok sıcak ve samimi bir inceleme olmuş. Bende burçların insanlar hakkında şifreler verdiğine inanırım Mehmet Akif Tektaş bence gayet güzel bir konuya değinmiş.Ellerinize sağlık.
Kevser
Gönderi Sahibi
Sağol gülüm roman olması ayrıca güzeldi bence seversin🤗
Reklam
Kitap okumak bir sanat dalı olarak yerini almalı artık. Okurlar ise birer sanatçı.Okumak tam manasıyla bir yetenek. Bunu kesinlikle kimseye yaranmak için söylemiyorum. Ben de okuyorum elbette, ama ne zaman bir şey okusam acaba ben ne yazarım düşüncesi hep aklımı meşgul edip duruyordu. Belki de bu sebeple okumanın keyfine hiç bir zaman varamadım. Ben okumak zorunda hissettiğim için hep okudum. Kelimeleri öğrenmek , cümle kalıplarını ögrenmek, kurgu yöntemlerini öğrenmek vesaire. Okurken karakterler ile bağ kuramadım hiç bir zaman. Ama Astra acaba ne yapacak diye heyecandan elim ayağım titredi kitabı yazarken. Nabzım, tansiyonum yükseldi. Hala şaşırıyorum kendimin düşündüğü, kurguladığı, astroloji bilgisini yedirdiği bir kitabı yazarken niye bu kadar heyecanlandım ve acaba ne olacak diye merak ettim. En önemlisi ise benim yazarken hissettiklerimi okur da okurken hissedecek miydi. İşte bunu başardığımı görünce ben de Astra da görevimizi başarmış olduk. İnceleme yazına gelecek olursak bacuum. Abin olarak böylesine güzel incelemeler yazman beni çok memnun etti. Fakat bir Aslan Burcu olarak ise biraz bıyıklarımı kıpırdatıp hafiften kükredim. Çünkü herkes yazarlığın bana ait birşey olmadığını bizim genlerimizde olduğunu düşünecek. 😏
Kevser
Gönderi Sahibi
😅 teşekkür ederim iltifatların başım gözüm üstüne 🤭 bana da bir kitabı yazarıyla tahlil ederek okuma keyfi yaşattığın için ayrıca teşekkür ederim 🤩🥳 daim olsun başarıların Aslanım 🥹 duygulandım☺️