Bu kitap, hayatı sihirle değil farkındalıkla ele aldığınızda anlam kazanıyor. Okurken anlatılanları mutlak bir doğru olarak kabul etmektense, kendinle yüzleşme aracı olarak okumak çok daha yerinde.
- Olumlu yönleri:
. Akıcı ve sade bir dili var; yormuyor.
. Günlük hayattan verilen örnekler anlaşılır ve tanıdık.
. Neden hep aynı şeyleri yaşıyorum? sorusuna psikolojik bir pencere açıyor.
. Farkındalık kazandırıcı; insanı dönüp kendine bakmaya teşvik ediyor.
- Zayıf yönleri:
. Bilimsel kanıt beklentisi olanlar için yetersiz kalabilir.
. Bazı bölümler tekrar hissi veriyor.
. Her durumu sen çektin noktasına bağlaması, zor yaşam koşulları olanlar için fazla indirgemeci bulunabilir.
Elbette tek bir kitapla hayatın tamamen değişmesini beklemek gerçekçi değil; ancak doğru yerden okunduğunda düşündürücü bir eşlikçi olabilir.