·336 syf.··Beğendi
···Okunma: 10 Ocak 2026 20:25 Distopya anlatımın usta kalemlerinden biri olan Saramago, üçlemenin ilk kitabı olan Körlük'te ahlaki, toplumsal ve vicdani çöküşe dikkat çekiyor.
Aslında bu kitapla ilgili pek çok olumsuz yorumla karşılaşmıştım ama kitabı okuduktan sonra bu yorumlara katılamadım. Zira zaten biliyoruz ki Saramago farklı bir tarz ve enteresan nir anlatıma sahiptir.
Fiziksel bir metafor olarak kullanılan körlükle sonsuz bir beyazlığın içinde kalan kör olmuş insanlara, hala görmeye devam eden tek bir kadın yardım ediyor.
Çoğunluğu karantina bölgesinde geçen anlatımda,
hukukun çöküşünü, gücün zulmünü, ahlakın gaspına gören bu kadınla birlikte tanık oluyoruz.
Böyle bir ortam da görmek mi yoksa görmemek mi daha iyi?
Ruhsal körlüğe vurgu yapan Saramago hem sorgulatıyor hem de farkındalık yaratıyor.
Tabi hala görüyor ve kör değilsek...