Bazen tek bir gece, insanın bütün hayatını sorgulamasına yeter…
Zweig bu kısa ama çarpıcı eserinde, konforun içindeki bir adamın bir anlık dürtüyle nasıl bambaşka bir benlikle yüzleştiğini anlatıyor.
Bazen küçücük bir an, insanın içindeki her şeyi ortaya çıkarır.
Peki sizce bir insanın hayatı tek bir gece de değişir mi ? Bende sizlere sorayım
Denizde susuzluktan ölen biri gibiydim.
İlk kez bu dünyaya ait birisi için 'VAR' olduğumu hissediyordum.
O geceden arkadaşlarımdan hiçbirine söz etmedim; içimin bir zamanlar ne kadar ölü olduğunu asla bilmediler, şimdi nasıl çiçek açtığımı da anlamayacaklar.
Bir kez kendini bulmuş olan kişinin bu yeryüzünde yitirecek bir şeyi yoktur artık.Ve bir kez kendi içindeki insanı anlamış olan bütün insanları anlar.