·272 syf.··Beğendi
···Okunma: 14 Ocak 2026 01:02 Yıllardır okumak için erteleme yaptığım bu eşsiz yapıtı çok sevdiğim Orhan Kemal İl Halk Kütüphanesinde kitapların arasında kaybolduğum bir sırada buldum. Öncesinde emanet kitapları bırakıp hemen çıkma ve yeni ödünç kitap alma düşüncem yoktu. Neyse kitapla göz göze gelince kayıtsız kalamadım ve ödünç olarak alarak okumaya başladım. Okudukça üzerinde yaşadığımız ülkede zübüklerin ne yazık ki hala bitmediğini görmek bu ülke hakkında geleceğe yönelik tek bir hayal bile kurmanın yersiz olacağını acı acı idrak ettim. Romanı okurken yaşadığım hisler ise çoğunlukla gündelik hayatta yapmak isteyip yapamadığım da ki hislerimle aynı ölçülerde olması benim adıma çok daha anlamlı olmuştu. Son olarak iyiliğini istediğiniz masumiyet ve saflık konusunda zarar görmemesini istediğiniz sevdiklerinize önemle önerilmesi gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum.