İlhami Algör'ün bu kitabı kendi ailesi üzerinden Dersim katliamı anlatıyor. Öyle içten duygularla anlatıyor ki sanki o yöreyi hiç bilmeyen bir insanın o katliama tanıklık edebileceğine olanak sağlıyor. Ne acıdır ki hep bu katliamla insanlar yarım kalmış ve hiçbir zaman tam olamamışlar. Acı her yerde kendini belli ediyor. Çok üzücü...