O Kız – Ruth Ware
Sayfa: 478
Öncesi ve sonrası olarak kurgulanmış suç&gerilim romanı
Bazı gerçekler ortaya çıktığında rahatlatmaz, sadece daha çok can yakar. Yazardan okuduğum ilk kitap O Kız.. Anlatım ve dili oldukça sade. Yormuyor okuyucuyu.
Olay örgüsü sessiz ilerleyen ama etkisi uzun süren,bitince akılda kalan bir hikâye.
Sayfalar ilerledikçe olaylardan çok karakterlerin içindeki karanlık dikkatimi daha çok çekti.
Hayranlık, kıskançlık, suskunluk… Hepsi iç içe..
Ruth Ware, gerilimi korkutmak için kullanmıyor.Daha çok şunu yapıyor:
Okuyucuyu rahatsız eden sorular bırakıyor.
Ben olsaydım neyi görmezden gelirdim?
O Kız kitabı yüksek tempolu bir gerilim değil. Ama zihinde sessizce kalan, okuduktan sonra insanın kendine dönüp baktığı bir kitap.
Kitabı bitirdiğimde “şaşırdım” demekten çok, içimde ağır bir fark ediş kaldı. En net anlatımıyla kitabın bendeki etkisi bu oldu diyebilirim. Bu arada ters köşeye de hazırlıklı olun derimGizemini sonuna kadar koruyan bu kitap tavsiyelerim arasında üst sırada yerini aldı.
Keyifli okumalar.. Ruth WareO Kız