·447 syf.··Beğendi
···Okunma: 20 Ocak 2026 19:52 4. Llosa kitabım bu, Llosa'nın da ilk kitabıymış. Romanın ilk girişi çok sert. Muhtemelen kendisinin askeri okulda geçen günlerinin önemli izleri var. Romanda kendi karakteri de Alberto gibi geldi bana. Aynı sayfada, birden fazla karakter öyküsü arasında örtülü geçiş tekniği bu kitapta da var. İlk kitabı olmasına rağmen oldukça etkileyici bir anlatım var. Irkçılık, sınıf ayrımı, aile içi baskı, ergenlik ve erkek olma duyguları, ahlak gibi duygular yoğun biçimde işlenmiş.
Ağır bir Llosa hayranı olarak, bu kadar geç tanıyıp, bu kadar kaybetmenin hüznüyle...Tanpınar'ın da dediği gibi, bir adın kaldı, bir de şu muhteşem kitapların geriye. Kalemine sağlık büyük usta, ışıklar içinde uyu yüce Llosa...