6/10
·248 syf.··
2026 2. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 21 Ocak 2026 05:24
Çocuk kitapları ve hikaye tarzıyla bildiğim,roman denemesini İlk defa okuduğum bir yazardı. Dilinin akıcılığı, yalınlığı, sanki yetişkinlere yazılmış bir hikaye kitabı hissi veriyordu. Bir roman degilde uzun bir hikaye okudım sanki. Bu kitabı okurken içinde bulundugunuz koşullar, imtihanlar, zamanlama, yaş, kitaba dair hislerinizi değiştirebilecek nitelıkte.. Bu nedenle farklı zamanlarda okudugunuzda fikirleriniz değişebilir. Bu kitapta Selime teyzeye karsı yer yer huysuz, ters, klasık yaşlı alınganlıgı nazarıyla bakıyordum ancak Meltem o kadar halden anlamaya alışmış ki insanları, onun dilinden Selime teyzeyı okuyunca haksızlık yapıyorıum galiba dedim.Evet yaşlılarımız bazen bizi jenerasyon itibari ile yorsada onlar sadece yıl olarak yaşlandı, ruhları arzuları hayalleri aşkları umutları hala aynı ruh. Bizler malesef bunu unutuyoruz büyüklerimize karsı. Dar görüşlü buluyoruz. Oysa asıl dar görüşlü olam bizmişiz. Kitabın başlarında kızarken sonlarında Selime teyzeye üzüldüm. Anacıgım aklıma düştü o da küser bana ama dayanamaz arar yıne... Meltem benim için boğazında düğüm olan çikokatalı kek, uygun olmayan arkadas anılarıyla kendıne daır psıkolojık tahlıllerı ile yüreğime dokundu. Melteme dair cok uzun konusabilirim,onda kendımden cok his buldum... Olumsuz gördüğüm hususlar ise yazarın iki kişiyi konusturken bazı yerlerde Selıme teyze Meltemın yasında gibi konusturuyordu. Yanı karakterler içini dökerken bazı cümlelerde karakterlerin dili birbirine benziyordu. Bir yerde verdiği tepkı genc kız tepkısı gibiydi mesela dıkkatımı çekmişti... Roman okurken bir Zülfü Livaneli, Elif Şafak gibi içine almasını beklerim. Bu beklentimi karsılamadı ancak dediğim gibi bu kitap benım için uzun yazılmıs bir hıkaye kategorısınde.
Altı Harfli Bir TatlıŞermin Yaşar · Doğan Kitap · 202513,8bin okunma
·
69 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.