5/10
·384 syf.··
2026 3. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 19 Ocak 2026 10:16
Selamlar. Bu kitap beklentimi hiç karşılamadı. 8 kitaplık serinin sonu buna mı bağlandı yani. Önceki kitapların daha yavaş akmasını ve daha az aksiyon içermesini anlıyorum ama final kitabının da önceki kitaplar gibi ağır aksak ilerleyip son çeyreğe kadar tek düze ilerlemesi sıkıcıydı. Spoiler vereceğim. Uyardım. Victor'un bipolar halleri beni yordu. Önceki kitapta Izabel'i terk etmesini Birlik'i alt etmek için yaptığı planın bir parçası olarak açıklıyor. Izabel gittikten sonra onu ne kadar özlediğini, onsuz bir hayat düşünemediğini falan söylüyor. E abicim sen iki kitap önce kızı öldürmeye razıydın da son anda vazgeçtin. Ben şahsen Victor'un bir anda ortaya çıkan aşık hallerine inanamadım. İlgili kitaplarda uzun uzadıya süren gereksiz meraklandırma sahneleri yerine daha çok Victor'un bakış açısından duygularını ve bu süreçte Victor'un karakter gelişimini okusak bu kitaptaki aşırı kaygılı ve inanılmaz aşık Victor daha inandırıcı olabilirdi benim için. Ama adam önce duygusallık kendisine zarar verdiği için Izabel ile kardeşinin arasını yapmaya çalışıyor sonra Izabel’i öldürmesi gerektiğini düşünüyor ama yapamıyor daha sonra onu terk ediyor ama aslında bunu hiç istememiş ve bu daha büyük bir planın parçasıymış ve en sonunda da geliyor canım Izabel aşkım Izabel’e bağlıyor. Ben sevemedim bu olaylar döngüsünü. Victor ilk iki kitaptaki gibi kalmalıydı bana göre. Niklas’ın annesine inanılmaz bir bağlılığı olduğunu söyledikten sonra “Ama bu kadın yalan söylüyor ve bana ihanet ediyor” kararını 12 saniyede falan alması ve ölümüne izin vermesi anlamsızdı. Yani tamam yapabileceği başka bir şey yoktu ama madem o kadar bağlıydın biraz daha mı kahrolsaydın acaba ?! Yani yazarın bu kadar büyük büyük anlattığı duyguların birkaç sayfada kaybolması ve bir daha konusunun açılmaması anlamsızdı. Seri boyunca yer yer Victor ve Niklas’ın ailesiyle ilgili kesitler okuduk ancak hiçbirinde inanılmaz bir anne sevgisi okuduğumuzu hatırlamıyorum. Yazar bu sahnelere bir dram eklemeye çalışmış ama çok havada kalmıştı. Sevgili yazarcım neden Fredrik’i neden harcadın ? Önceki iki kitaptaydı sanırım, Fredrik’in peşinde olduğu katille tanışıyoruz sonunda ama bu katil kitaba neden girdi, Fredrik neden en karanlık tarafa geçti, amacı neydi bu yan hikayenin ? Her şey serinin sonunda Victor ve diğerlerinin Fredrik’i avlayacaklarını öğrenmemiz için miydi ? Fredrik neden kötü oldu yani bir anda ? Her zaman çatlak bir adamdı ama serinin bitesiye mi karanlık tarafa geçmeye karar verdi ? Bana sanki yazar seriyi nereye bağlayacağını bilememiş de hem ters köşe olsun hem dramatik olsun diye dönüp Fredrik’i kötü adam yapmayı seçmiş gibi geldi. Daha iyi işlenseydi iyi bir fikir olabilirdi ama bu bilgi kitabın sonunda bir yere varmadığı için yine çok havada kalmış bir olay döngüsüydü benim için. James Woodard oraya nasıl geldi ? Tamam Victor’un işi de nasıl ? Serinin sonunda çocuk yapmaya gerek var mıydı peki ? Üstelik Victor’dan habersiz. Yani Izabel’in resmen Victor’u tongaya düşürüp hamile kalması neden peki ? Bir de seri boyu draması yapılan kendi çocuğu için “Onu bulmayacağım, hayatına girip mahvetmeyeceğim, bensiz daha iyi” savunması yapıp başka bir çocuk yapması… Yıllar sonra çocuğun hayatına girmek istememesini ve onu kendi hayatına çekmek istememesini anlıyorum ve kesinlikle harika bir karar ama bir kontrol mü etseydin acaba ? Hani iyi mi, insan ticaretine mi düştü, bir şeye ihtiyacı var mı, iyi bir ailede mi falan ?! Doğru şeyi yanlış bir yerden yapmaya çalışmasına biraz delirdim. Seri boyunca Birlik’i devireceğiz, Birlik’i yok etmemiz lazım dramasından sonra Victor’un aslında Birlik’in onun için planladığı gibi Birlik’in başına geçmesi neden ?! Izabel bayılıyor ayıldığında Victor Birlik’i devralmış falan 8 kitabın sonu böyle mi bitmeliydi ? Bu kitapta çok daha az aç kalma dramı daha fazla aksiyon ve olay gelişimi okusaydık, Fredrik’in kötü adam olup kendi arkadaşları tarafından avlanmasını, doğru düzgün işlenmiş ama gereksiz uzatma sahneleri olmadan, okusaydık mesela, bütün bu drama tatmin edici bir şekilde bitseydi biraz da olsa sevebilirdim. Bu kitap final kitabı olmak için çok çok yetersizdi. Büyük hevesle başladığım bu seri benim için hayal kırıklığıdır. Sevgilerle <3
En Karanlık TarafJ. A. Redmerski · Ephesus Yayınları · 2023183 okunma
·
50 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.