·80 syf.····Okunma: 23 Ocak 2026 23:52 Efendi ile Uşağı, kısa olmasına rağmen beni etkileyen kitaplardan biri oldu. Tolstoy, süslü cümlelere girmeden, çok basit bir olay üzerinden insanın bencilliğini ve vicdanını sorgulatıyor. Okurken karakterler uzak gelmiyor, aksine fazlasıyla tanıdık hissettiriyor.
Hikâye akıcı ilerliyor ve yorucu değil. Asıl etkisi kitabı bitirdikten sonra geliyor; insanın zor anlarda nasıl kararlar aldığı ve neyin gerçekten önemli olduğu üzerine düşündürüyor.
Uzun Rus klasikleri göz korkutuyorsa ama Tolstoy okumak istiyorsanız, bu kitap çok iyi bir başlangıç. Kısa, sade ve yerinde.