“ Ama kimse kimsenin ne çektiğini bilemez.”
8/10
·240 syf.··
Beğendi
·
2026 14. kitabı
·
26 saatte okudu
·
Okunma: 30 Ocak 2026 20:12
Öncelikle bu kitaba başlarken bir inceleme yazacak kadar beğeneceğimi düşünmemiştim.  İnsanlar doğar büyür ve ölür. Bu hayatın doğal bir akışıdır. Fakat ölüm kavramına ne kadar aşina olursak olalım hayatımızda sevdiğimiz birini kaybetmenin acısı her zaman başkadır. İşte o zaman ölümün ne kadar sarsıcı bir olgu olduğunu kavrayabiliriz. Hayatta varlığımızı ne kadar uzun süre sürdürürsek sevdiklerimizin kayıpları da o denli çoğalır. Ölüm illa yaşlanınca gelen bir olay da değildir. Bunu genç yaşımızda da yaşayabiliyoruz. Yazarın kardeşini daha çocuk yaşta kaybetmesi gibi. Kitapta Paula yüksek lisansını bitirmiş ve küçük kardeşinin ölüm haberini alan bunu kabullenememesi ve depresyona girmesi üzere tanıştığı yaşlı adam Helmut ile çıktığı yolculukta yaşadığı olaylar silsilesini ve ölümün nasıl doğal bir olay olduğunu anlamasının yolculuğu diyebiliriz bu güzel esere. Kitabın etkileyici olmasının nedeni bence gayet hayatın içinden basit bir olayın insan hisleri üzerinden yalın ve anlaşılır olarak anlatılması ve onunla empati kurabilmemizi sağlamasına bağlıyorum. Yas psikolojisinin anlatımı gayet başarılı.  Dingin bir kafa ile okunacak ve hayata kayıplara bakışımızı yumuşatacak bir kitap. Okuyacak olanlara şimdiden keyifli okumalar :)
Alıntı
Mariana ÇukuruJasmin Schreiber · Yan Pasaj Yayınevi · 2024676 okunma
·
55 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.