Ölüme Selam, Plath'a Saygıyla
8/10
·256 syf.··
2025 1. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 05 Mart 2025 00:00
Bu kitabı okumaya karar verdiğimde pek çok arkadaşım depresif bir kitap olduğunu, modumu düşüreceğini vs. söyledikleri için yıllarca okumamıştım. Tabii okumaktan kaçınmamda kendi depresifliğimden ve yazarın intihar etmiş olmasından kaynaklı bir çekince de vardı. Açıkçası okuyunca bende "Hıı bu muymuş yani" etkisi yarattı. Arada geçen yıllarda sanırım beklentim çok yükselmişti. Ayrıca kitap bana boğucu, depresif, melankolik gelmedi. Açıkçası sarsılmayı geçtim beni o kadar etkilemedi bile kitabın duygusal havası ve gidişatı, çünkü depresyon söz konusu olduğunda yoğun ızdırabı ya da o donukluğu, hissizliği, yaşamdan kopukluğu yansıtan daha güçlü örnekler biliyorum. Ancak bu kitabı okurken hepimiz şunu unutmamalıyız bu kitap ilk kez 1963 yılında yayınlanıyor, o yıllarda kadının toplumdaki yeri, psikoloji biliminin gelişimi, tedavi süreçleri ve buna erişim, halkın bilinç düzeyi göz önüne alınmalı. O yıllardaki bir genç kadının deneyimlerini ve duygularını yine bir genç kadın yazarın elinden okuyoruz. Bence bu açıdan bakıldığında kitap oldukça değerli eser ki Sylvia Plath gibi bir şairin/yazarın hayatına dair otobiyografik öğeler taşıyor. Ayrıca Amerika'da ilk feminist roman olarak da ayrı bir öneme sahip. Sonuç olarak Plath'ın şiirlerini daha çok sevdiğime karar verdim ancak bence kitap taşıdığı özellikler bakımından okumaya değer. Şu söz için bile okumaya değmez mi: "Karanlığın sızdığını görüyor musunuz çatlaklarımdan? Tutamıyorum içimde hayatımı." Bu kitaba dair şu karşılaştırmayı yapabilmeyi çok isterdim; mesela ilk gençliğimde okusaydım ne düşünürdüm ne hissederdim ve yetişkinliğimde okuduğumda ne düşünüyorum ve hissediyorum...
Sırça FanusSylvia Plath · Kırmızı Kedi Yayınevi · 201917,2bin okunma
·
49 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.