Puan vermedi·352 syf.····Okunma: 01 Şubat 2026 12:31 Okurken o kadar yoruldum ki. Ah be Yaşar Kemal o nasıl tasvir öyle. Resmen okurken boğazım kurudu, susadım. Adanalılar boşuna güneşe kurşun sıkmıyormuş. O kadar çarpıcıydı ki suçlu desen suçlu yok. Hadi İnce Memed Abdi Ağaya kurşun sıkmak istiyordu. Burada Uzunca Ali kime ne sıkacak? Allah’ın güneşine, sıcağına, yokuşuna, açlığa… Neye? Meryemce ananın okurken boğazına yapışasım geldi. Öylesine bir inat, mendebur, kocamış kitap karakteri görmedim. 3 kuruş para kazanacağım diye o kadar açlığa, sefilliğe katlanan ve içerisindeki masumluğu yitirmeyen Uzunca Ali ve daha nicesine saygıyla…