Kitap yakmayı anlatmıyor; insanların düşünmekten nasıl vazgeçtirildiğini anlatıyor. Kimse zorla aptallaştırılmıyor, herkes yavaş yavaş rahatına alışıyor. Sorgulamak yorucu gelince, bomboş bir hayat cazip geliyor. En rahatsız edici tarafı şu:
Baskı bağırarak, korkutarak gelmiyor; vicdan gibi geliyor, merhamet gibi, iyilik gibi sarılarak geliyor.