Bugün daha önce nasıl okumam dediğim bir kitapla geldim. Şermin Yaşar ve İlber Ortaylı’nın beraber kaleme aldığı “Cumhuriyet’in İlk Yılları” kitabını okurken gözlerim dolu doluydu. Kitap bir çocuğun gözünden Kurtuluş Savaşıyla başlıyor, Cumhuriyet’in ilanına kadar ilerliyor. Kitapta milli mücadele ruhu, cephede yapılan savaşlar, bir çocuğun babasını beklerken ki yaşadığı duygular, savaş döneminde yaşanılan sıkıntılar, maddi ve manevi zorluklar çok güzel hissettirilmiş. Ayrıca Mehmet Akif Ersoy’un İstiklal Marşımızı yazma serüvenine de değinilmiş. İlber Ortaylı’nın da o döneme ait bilgileri kısa kısa paylaştığı bu kitabı ben çok severek okudum. Çocuklarınıza Cumhuriyet’in nasıl kurulduğunu bu kitapla çok güzel ifade edebilirsiniz.