Puan vermedi·166 syf.··Beğendi
· / DAĞIN ARDI /
Selamlar
Bugün size önermek istediğim kitap çok güzeldi. Gerçek olaylara dayalı bi hikaye olması beni apayrı etkiledi.
Asker deyince yüreği sızlayan diline dua yerleşen herkesin okurken hem hüzünlenip hem gurur duyacağı bir kitap bu.
Daha 16 sında kandırılıp daha çıkarılan Mehmet ve Salih'in hikayesi... Ve daha nicesinin aslında.
Mehmet ve Salih kaldırılıp daha çıkarılıyor. Eğitimden geçiyor ve isimleri değişip kod adı veriliyor ikisinede. Mehmet Agit oluyor, Salih ise Mazlum. Çocukluk arkadaşı olan iki genç, dağda birbirlerini koruyup kolluyor ve ayrılmıyorlar. Sözde lider olan vasıfsızlar tarafından yaşatılan olaylar, eziyetler akla gelmicek işkenceler...
Agit sağ kolu oluyor Sipan'ın. En son canını alanda Agit oluyor. Arkadaşı Mazlum ve sevdiği kız Sema infaz edilince Agit'in de gözü dönüyor. Sipan'ı öldürüp kaçıyor. Türk askerlerine sığınıyor ve verdiği bilgiler yardımcı oluyor.
Sonlarını okurken öyle gururlandım ki. Tabi kitabı Agit'in ağzından okuyoruz. Teslim olduktan sonra sorgu esnasında Kemal Binbaşına anlatıyor herşeyi. Yaşadıkları ne kadar kötü olsada sonu güzel bitiyor Mehmet için...