·435 syf.··Beğendi
···Okunma: 04 Şubat 2026 01:06 Yazarımız ALEKSEY MAKSİMİÇ PEŞKOV un (GORKİnin) Hayatının 12/13/14/15 yaşlarında yaşadıklarını anlattığı otobiyografisinin ikinci kitabinolan Ekmeğimi kazanırken Başlarda ve ortalarda çok akıcı , yer yer duygusal ,yer yer kötü olayların islendigi harika bir biyografi.Ev hizmetciligi, Bulaşıkcilik,saat tamiri cirakligi,nehir gemilerinde aşçı yardımcılığı/Bulaşıkcilik,yabani kuş yakalayıp satma, Hristiyan ikonları yapan atölyede tezgahtarlık,ninesinin akrabasının yanında yardımcılik,atölyede bekçilik gibi bir çok işlerde çalışarak insanların yüzlerini/huylarını/davranışlarını gözlemlemiş ve iç içe yaşamıştır.Aşçi SMURİY,gemi kazan ateşçisi YAKOV,gezgin VASİLYEV,çamasirci NATALYA, marangoz OSİP gibi kendinde iz bırakacak insanlarla tanışır.En çokta OSİPi sever.Ayrica kadınları yavaş yavaş tanımaya başlar ve Rus toplumundaki kadınların kocalarından /erkeklerden şiddet görmesini eleştirir ve sık sık rastladığı bu olaylarda hep kadınların tarafında yer alır.Ayrica komşu kiracı kadın olan LYUDMİLA tarafından kendisine okumak için verilen kitaplar sayesinde içinde kitap okumaya karşı büyük bir sevgi başlar.Dunya edebiyatindan çeşitli yazarlardan bize eserlerinden küçük alıntılar yapar yazarımız.İlk çocukluğum kitabında 5 yaşından 11 yaşlarına kadar hayatını anlattığı kitabından sonra bu eserde 11.....16 yaşlarını isler ve yazarımız bu kitabının sonunda artık 15 yaşını bitirmiştir.