Birkaç kitap için alacak listem vardı. Göztepe Parkı'nın oradaki Penguen'e gittim. Listemdeki hiçbir kitabı almadım ve sadece yeni çıkanlara göz gezdirdim. Biraz da moralim düşüktü o gün. O yüzden listemin peşine düşemedim. Sadece sürpriz olacak yeni bir kitap bakıyordum. Tam da öyle oldu. Bu kitabın kapağını görür görmez yüzüm güldü, moralim yerine geldi. Köpek resminden sonra Şahsiyetli Bir Köpeğin Hikâyesi adını görünce işte burada güzel bir hikâye var kesin dedim. Satın aldım. Kitaba başladığım an o günü ilk 50 sayfayı hemen bitirdim. Çok keyifli bir roman. Tavsiye ederim. Tabii ben romanı biraz farklı okudum. Adamın hayatına giren köpek ve onların ilişkilerinden ziyade bir adamın hayatına giren duygusal bir ilişki ve o ilişkide yaşananlar gibi okudum. Kitabın sonundaki EPİLOG fazlasıyla etkileyiciydi. Bu romanı alın, okuyun ve o EPİLOG'a yetişin derim. Yani nokta atışı cümleler var. Bir ilişkiye dair diyeyim. Çok da bahsetmeyeyim. Kitabı bitirdikten sonra yapılan yorumlara baktım ve gerçekten bambaşka dünyadan insanlarız dedim içimden. Hayvan hakları olarak okuyan var, işçi-patron ilişkisi olarak okuyan var, vesaire. Tabii bir roman her şeyi çağrıştırabilir. Edebiyat bu konuda serbesttir. O yüzden bakalım siz okuyunca size ne çağrıştıracak. Sandor Marai'nin güzel eserlerinden biri Csutora Şahsiyetli Bir Köpeğin Hikâyesi sizi bekliyor. Sevgiler.