·424 syf.··Beğendi
···Okunma: 05 Şubat 2026 14:44 Öncelikle, kitabı okurken beni sinir eden tek şey çok fazla isim olmasıydı. Genelde böyle kitaplara odaklanmam çok daha zor oluyor nedense. Belli bi sayfaya gelince alışıyorsunuz tabi ama yine de ara ara bu kimdi yaa dediğim oldu...
Bu romanı sadece aşk üzerine yazılmış diyerek ele alamayız, dönemin toplumsal yapısını, sınıf ayrımlarını ve insanın genel olarak her şeye karşı kurduğu önyargıları ince ince eleştiren güçlü bir eserdi.
Roman, taşralı bir beyefendi olan Mr. Bennet, eşi ve beş kızının ve çevresindeki diğer tüm insanların hayatlarını anlatıyor. Mr. Bennet'in eşinin görgüsüzlüğünü ve bayağı hallerini hiç sevmediğini, onunla evlenmeden önce eşinin böyle birisi olmadığını düşünerek evlendiğini ve evlilikten sonra dahi eşinin karakterini hala tam olarak anlayamamış bu evlilikten ve eşinden son derece mutsuz, memnuniyetsiz bir baba figürü karşımıza çıkıyor daha ilk sayfalarda. Bunun sebebini hikaye ilerledikçe daha iyi anlıyorsunuz. Mr. Bennet ve eşinin böyle bir evliliği olunca haliyle aile yapısı da bir hayli tuhaf oluyor. 5 kızın 5'i da çok farklı karakterler, Mr Bennet'in en sevdiği ve akıllı bulduğu kızı Elizabeth. Romanın merkezinde de Elizabeth var. Elizabeth Bennet; zeki, cesur ve yer yer sivri dilli bir karakter. Hikayede onunla birlikte merkezde olan birisi daha var o da mesafeli, gururlu ve ilk izlenimde soğuk görünen Mr. Darcy. İkilinin ilişkisi, yanlış anlaşılmalar, önyargılar ve gururun gölgesinde şekillenerek oluşuyor.
Aslında kısaca asıl mesaj bence önyargılarımız ve gururumuzdan dolayı kimi zaman bazı gerçekleri göremeyişimiz, statü ve para uğruna yapılan yanlışlar ve insanların sağdan soldan duyma bilgilerle gözünü kör edişi. İnsanın bir şeylerin farkına varması için gururunu kırması, önyargılarından kurtulması gerektiğini anlatıyor kitap. Çünkü o zaman her şeyi saf gerçekliğiyle, olduğu gibi görüyoruz.
İnsanlar gerçekten karşısındakini mi yargılar, yoksa çevresinden duydukları bilgiler doğrultusunda oluşturdukları yalan yanlış izlenimleri mi yargılar?