deli varis ve niceleri...
9/10
·672 syf.··
2026 3. kitabı
·
17 günde okudu
·
Okunma: 31 Ocak 2026 22:09
merhaba! her yerde gördüğüm, bir ara okumaktan vazgeçtiğim ama sonunda okumayı başardığım bir kitaba inceleme yazıyorum bugün: Hepimiz Gökyüzü Olmak İstedik serisinin ilk kitabı Lordlar ve Varisler. Kitabın konusundan bahsedeyim önce: Nova ve en yakın arkadaşı Ayzer ve daha bir sürü kişi; büyünün, farklı yaratıkların, iktidar savaşlarının olduğu Elemental adlı farklı bir boyuta götürülürler.(nasıl ve neden olduğunu okursunuz zaten) Elemental'de baskın olan 4 element vardır: Ateş, Toprak, Su ve Hava. Aynı şekilde bu dört elementin hakimi olan dört lord ve dört varis. Kitapta genel anlamda Nova, Ayzer ve lordların iktidar mücadelesini okuyoruz, diyara ilk geldiğinde Nova gibi biz de hiçbir şey bilmiyoruz ve birlikte öğreniyoruz, koskocaman hiçbir şey bilmediği bir diyarda yalnız kalan Nova'nın çaresizliğini ve vazgeçilmişlik hissini okuyoruz. Kitabı konu olarak da, anlatım ve yazım dili olarak da çok beğendim. Fantastik seven biriyseniz sevebileceğinizi düşünmekteyim ayrıca okuduğunuz ilk fantastik kitap olacaksa da kesinlikle öneririm, anlaması zor değil. Başlangıçtaki 150-200 sayfayı çook sıkılarak okudum ama ordan sonrası gerçekten su gibi akıyor. galiba biraz spoiler Arkadaşlar ben Nova'yı okumadım. Ben Nova'yı yaşadım. Sanki başrol olarak nova değil, ben varmış gibiydi. Bu durum olayları farklı açılardan yorumlayabilmek adına hiç sağlıklı değil ama okurken Novayı o kadar hissettim, o kadar ben yerime koydum ki başka türlüsünü yapmam mümkün değildi. Fandomun her konuda olduğu gibi nova konusunda da ikiye bölündüğünü biliyorum; kimileri novanın çok burnu havada ve bir tık fazla "main character" olduğunu düşünüyor sanırım ama ben diğer taraftayım. Çoğu kişinin gerçek hayatta olmadığı kadar başına buyruk, alaycı (özellikle koskoca lordların önünde...bilemiyorum) ve bence hisleriyle de hareket eden bir karakter Nova. Şahsen hislerini dinleyen karakterleri her zaman sevmişimdir:) neyse ne diyordum... hah, nova inanılmaz yalnızdı, yanındakiler bile aslında yanında değillerdi ki bunu da içselleştirdim. en üzüldüğüm yer ise şurasıydı:#295301345 bir yorumum var, novanın çaresizliğine dayanamayıp arın gelsin de bu kız artık yalnız kalmasın diye arın'a paragraf yazmışım. o kadar novayı seviyorum yani. arıncı değilim bu arada darenciyim. nova lordluk varislik bağından da önce kendi hislerini dinlemesi daha iyi olur gibi. AMA, kitabın sonundaki olayda yüzde yüz arın haklıydı bu arada. Ben olsam ben de öyle yapardım. Novayı da bir noktada anlayabiliyorum, oranın psikolojisi, tabii ki de çıkmak isteyecek. Kitaptaki bir sürü plot twist olabilecek şey var aslında. bazılarına pek şaşırmadım bekliyordum zaten ama bazılarına da çok şaşırdım. Hiç kimseye güvenemiyorduk, depresyona girdirecekti bi ara herkes bir şeyler saklıyor, bu kızı delirtmek mi istiyorlar diye düşündüm. deli krallığın varisi çok konuştum, bilinç akışı, kimsenin işine yaramayacak ama ilerde okuduğumda hoşuma gidecek bir inceleme oldu. Kendinize iyi bakın
Lordlar ve Vari̇slerN. G. Kabal · Martı Yayınları · 202110,3bin okunma
·
425 Gösterim
4 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Bende Arın'ı kitabın sonunda haklı buluyorum Arın'ın dışarıda olması daha iyi ama Nova ilmekteyken onu kurtarmak yerine yaptıkları aşırı sinirimi bozdu
Liz Puckle geçmişi anlatıyor yani, haa.
Çok güzel yazmışsınn kalemine sağlıık🫶 Cidden de Nova'yı hissedebiliyorum anlayabiliyorum, onun gibi kimseye güvenemiyorum... Cidden güzel bir kitap şimdilik🤍🙌🏻
Ya beğenmene sevindim🙏 iyi okumalar💖
@demigodsmagiciansanddeaths teşekkür ederiim🤍🫶
Nova aslandır ya novayı sevmeyenleri anlayamıyorum
Koçum ya tüm elementali dize getirecek
@demigodsmagiciansanddeaths aynen öyle tam bir kraliçe çok seviyorum 🫂🫂
Benim bayılarak okuduğum bir seri ve diğer kitaplarda evren ile ilgili daha da çok ayrıntı var ve karakterlerin gelişimi de iyi bence (Dipnot ben de Darencıyım özellikle de 2.5 dan sonra.
Diğer kitaplarını da okuyacağım🫡 daren sahnelerini bekliyorumm😭💓