Odada YalnızMine Soysal
Eserin edebi kısmına sözüm yok fakat okuduğumda kelimenin tam anlamıyla dumura uğradım.
*****Spoiler dolu bir incelemedir bu*****
Eser birçok öyküden oluşan bir kitap. İlk öyküyü okudum surekli kavga eden anne baba ve 17 yaşindaki bir birey hakkindaydı. Buna benzer birkaç öykü var ama geri kalan öyküler benim için bile ağır geldi. Yazarı daha önce okumadım tamamen ön yargısız olarak elime aldim eseri ama en azından 12+ diye "pazarlanan" bir eserde babasınin borçlari karşılığı ağaya verilip hamile kalıp şiddet gören bir çocuk gelin gormeyi beklemiyordum. Bununla birlikte eserde alkolizm hat safhada bir değil birçok öylüde içki içen birileri dile getirilmiş durumda. Bir öyküde piercingleri vs. Olan genç bir kizin aile ile çatişmasi mevcut fakat sevgilisinden bahsederken salacağim galiba artik onu gibi argo kullanimlari var ve rahatsiz edici buldum bu tarz bölümleri. En kötu kısım geldi sanıyorsanız henüz gelmedi oncelikle bir öykude aileleri tarikata baglanip kapanan genç kızlarin bahsi geçiyor ve ayni öyküde açık saçık giyinip dinden çikma vs. Gibi ifadeler mevcut hatta öyle ki baş örtmek din göstergesi olarak ele alinmis olumsuz bir örnek olarak da gösterilse din ayrimciliği yapilmasi kismini sevmedim asla öyküde resmen başi acik olana daha az müsluman muamelesi yapiliyor.
Veeeeeeeeee gelelim en üst düzeye çocuk ve gençlik edebiyati eserinin olmazsa olmazı tinerci! Gayet ciddiyim bir öyküde sigara sarıp içen, tiner ve tüp arayan hırsızlık yapan bir karakter var. Ayrıca tütün kokusu guzellemesi de mevcut. Uzun lafın kısası asla 12+ bir eser olduğunu düşünmüyorum. Aksini düşünenin de düşünebildiğini düşünmüyorum!