Murakami'den okuduğum ikinci kitap olan bu uzun hikaye yazarın yazdığı ilk kitapmış. Başkarakterin günlük hayatından sıradan kesitler sunan bir kitap. Öyle çok da etkileyici ve değişik bir konusu olmasa da sanırım yazarın sade ve samimi dilinden dolayı kitap akıp gidiyor. Murakami'nin kitaplarını okurken hep değişik bir duygu sarar beni. Bunu nasıl açıklayabilirim bilmiyorum ama verdiği önemsiz detaylar, küçük diyaloglar, başkarakterin doğallığı okurken bir dinginlik veriyor insana. Küçük şeylerden mutluluk duyuyorsun, içindeki gürültü yerini tatlı bir sessizliğe bırakıyor. Konu ne olursa olsun Murakami'nin kitaplarının böyle yenileyici bir gücü var işte.