Puan vermedi·112 syf.····Okunma: 10 Şubat 2026 06:57 Kitabı ilk okuduğumda, Meursault’nun annesinin ölümüne o kadar sarsılıyor ki zamandan kopacak kadar günleri bile unutacak hâlde olduğunu düşündüm. Okudukça meursault çok kayıtsızca davranmaya başladı evet üzülüyor ama alışıldıkların dışında... Ancak ilerledikçe fark ettim ki Meursault kayıtsız değildir; yaşadıklarını, üzerinde anlam kurulacak kadar değerli görmez. Meursault yabancı olduğu için kayıtsızdır.
Toplum anlam ister, o vermez.
Toplum duygu bekler, o üretmez.
İşte bu yüzden ilk kurşunu sıkmak evet birtakım olayın ve koşulların sonucudur. Ancak o bir saniyelik duraklamadan sonra 4 kurşun diğerinden farklıdır. Çünkü onun için bir önem arz etmiyor zaten adam ölmüştür. Dört kurşun daha sıksa da sıkmasa bir değişim olmayacaktır