İlk İmparatorluğun Efsaneleri'ne Veda
10/10
·432 syf.··
Beğendi
·
2026 9. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 09 Şubat 2026 19:56
Bugün çok sevdiğim kahramanlara veda ettim ve Michael J. Sullivan'ın 6 kitaplık olan İlk İmparatorluğun Efsaneleri serisinin son kitabı olan İmperler Çağı'nı bitirdim. Bir Yüzüklerin Efendisi fanı olarak bu seriyle o kadar geç tanışmışım ki üstelik tesadüf eseri amazonda kitap bakarken karşıma çıkan bir seriydi. İlk kitabını alıp okuyayım sevmezsem diğerlerini okumam diye başlamıştım sonra bu seri Yüzüklerin Efendisi'nden sonra en sevdiğim fantastik seri olarak ikinci sıraya yükseldi. Karakterler, o karakterlerin gelişimleri ve dönüştükleri insanlar hatta kimilerinin dönüşemedikleri insanlar... Olay örgüsü, seri boyunca yazarın kafamdaki bütün soru işaretlerine cevap vermiş olması, hikayenin ana teması, yaratılan fantastik evren ve daha aklıma gelemeyen bir çok açıdan beni o kadar tatmin eden bir seri oldu ki... İthaki yazarın diğer kitaplarını çevirecek mi, çevirecekse ne zaman çevirecek, lütfen çevirsinler diye mail atıcam. Seriyi bütün Yüzüklerin Efendisi severlere şiddetle öneriyorum. Ki yazarımız da bir Tolkien fanı zaten kitabı okurken bunu çok net görebilirsiniz, üstelik kendi beyanları da mevcut ama okurken bunu keşfetmesi çok daha keyifli Şimdi yorumun bundan sonrası SPOİLER içerecek. SPOİLER SPOİLER SPOİLER Brin'in Alysin'de Raithe'le ve Gifford'ın annesi Aria'yla karşılaşması beni bitirdi. Hele Raithe'i okuyunca ben bi ağla bi ağla. Tam daha çok ağlayamam derken Mukaddes Koru'da Alurya'nın koruyucusu Minna çıkınca daha fazla da ağlayabileceğimi fark ettim. Belki size garip gelicek ama bu seride beni en çok yıkan ölüm Minna'nınki olmuştu (daha sonra tabi ki Raithe). Onu yeniden görmek o kadar güzeldi ki. Sonra Nyphron Persephone'yi sürüklerken ejderhanın onu koruması ve Persephone'nin "Şimdi bile" diye bağırması, ateşin bekçisi Habet'in yaptığı o konuşma, bunlar aklıma mıhlanan ve okurken beni ağlatan favori sahnelerim Nyphron'un ejderhayı öldürdüğü sahnenin kahramanlıkla anlatılacak olması o kadar canımı sıkmıştı ki Trilos'un Brin'in Kitabı'nı çalmış olmasına resmen sevindim. Onun gibi alçak bi adamın tahta oturması beni çıldırttı. İsterdim ki son sahnede Tesh onu da öldürsün. Yani seride beni üzen tek şey Tesh'e daha iyi bi son yazılmamış olması. Abis'in derinliklerinde kalmayı haketmedi ayrıca Galantialar ölmeyi haketmişti, ben herkesin affedilmeyi hakettiğine inananlardan değilim maalesef bu da demek oluyo ki Tesh'in yerinde olsam ben de hala Abisteydim... Neyse özet olarak bu kahramanların hepsini tanıdığım için çok çok çok mutluyum. Bu yazarı tanıdığım için daha da mutluyum. Okurken kendimi o kahramanlardan biri gibi hissettim. Yazarın diğer kitapları için sabırsızlanıyorum, umarım haklarını satın alan bir yayınevi en kısa zamanda çıkar İmperler Çağı Michael J. Sullivan
Duygu ve Düşünce
İmperler ÇağıMichael J. Sullivan · İthaki Yayınları · 202538 okunma
·
59 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.