Film vizyona girmişken hem kitabını okudum hem de filmini izledim.Ama tabi burda kitaptan bahsedeceğim. Kitap bir yas sürecini ve evlat acısını anlatıyor. Agnes yani annenin evlat acısıyla hayattan kopuşunu görürken babanın shakespeare ın kaçarak yaşadığını görüyoruz ama kitabın en sonunda shakespeare hamlet oyununu yazıp oynarken oğlunu büyümüş bir şekilde oynatıp aslında mümkün olsa oğlunun yerine kendisinin ölmesini isteyeceğini gösteriyor bu da onun acısını nasıl yaşadığını gösterme şekli oluyor