Katalonya’ya Selam
Puan vermedi·310 syf.··
2026 1. kitabı
·
32 günde okudu
·
Okunma: 11 Şubat 2026 15:28
Bu kitabı ilmi bir inceleme yapmayacağım (diğer kitaplara yapmadığım gibi)böyle bir tahsilimde yok zaten. Kitabı sindire sindire okudum ve okuduğum her sayfada , her yeni bir bölümde beni kendine öyle bir çektiki resmen kendimi kitabın içinde buldum. İspanyada yaşanan iç savaş yıllarını anlatan yazarımız kendiside bizzat o savaşın içindeymiş yani birinci kişinin gözünden o anlara şahit oluyoruz. Savaşın saçmalığını, hiçbir şey yapmadan hapse düşen masumları, açlığı, sefaleti öyle güzel anlatıyorki resmen yaşamış diyorsunuz ki gerçektende yaşamış ve bunları harikulade bir şekilde anlatıyor. Kitap 15 parçadan oluşuyor her bir parçada hikaye dahada derinleşiyor . Yazar ile birlikte sizde hissediyorsunuz, sizde üşüyor, sizde o muhteşem açlık ve susuzluğu iliklerinize kadar hissediyorsunuz. İşte bu kitabın bende bıraktığı tesiri artıran en önemli hususlardan birisi idi . Kitap yaşamın içinden çekip yazıldığı için kitapta kendinize, yaşama dair gerçekten çok güzel dersler ve kendinize dair pek çok şeyler bulacaksınız. Kitapta ilerledikçe kendinizi o dönemleri ve şuanki hayatınızı düşünürken bulacaksınız yer yer. Bu bittabi normal çünkü yazarımız ilmek ilmek işliyor hikayesini. Ölümü ve ölümün o soğukluğunu teninizde dolaştığını görebiliyorsunuz. İnsanların kıtlık zamanlarında, o kara günde gerçek yüzlerini ve insan hayatının ne kadar ucuz olduğunu eğerki “burjuva” değilseniz insan yerine dahi konulmadığınızı çok iyi anlıyorsunuz. Bu bir roman değil bu bir anı defteri yaşadıklarından, dökülen göz yaşlarından yazılmış bir anı defteri ve eminim herkesin bu defterde bir hissesi vardır. Puan :10/9 Katalonya’ya Selam George Orwell
1000Kitap
Katalonya’ya SelamGeorge Orwell · Alfa Yayınları · 20211,905 okunma
·
18 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.