Üzerine tartışmak istediğim, bir solukta biten bir kitap daha Reşat Nuri Güntekine hayranım. Tanışmamız Çalıkuşu romanıyla oldu, Yaprak Dökümü ile devam etti. Acımak romanını da okuyunca yazarımızın bir teması olduğunu kabul etmek lazım.
Kaymakamlar Daha doğrusu anadoluda olan devlet düzeni
Bir not düşmek isterim, Türkiyede hala aynı şeylerin devam etmesi de bizim ayıbımız sanırım....
Anadoluda öğretmen olan Zehra hanımın hayat hikayesine eşlik ediyoruz. İnsanın tanımını yapan, düzenin nasıl işlediğini harika anlatan bir roman. Kesinlikle herkes okumalı, neden bazı şeylerin olduğunu ve devam ettiğini sorgulamalı...
-Spoiler-
Kitabı çok beğendim, tamamen ters köşe yaptı okurken. Okurken başlarda üzüldüm, bir insanın manipüle edilmesi berbat bir şey, özellikle el kadar çocukların. Dürüst olmalıyım babaya bir noktada üzülmeyi bıraktım ama... Biraz feminist bir bakış açısından bakıyorum ama kabul edelim erkeklerin kadınların üzerinde hala bu kadar söz sahibi olması, fiziksel olarak güçlü olduklarından kaynaklanıyor. Dönemin etkisi hafife alamam ama erkek bir yazar olarak babanın bu derece manipüle edilmesi de abartı geldi. Gerçekte böyle bir olayı kişiye fark ettirildiği an kapı dışarı atar sözünü evde geçirir. Babanın ben kandırıldım diyip alkol batağına düşüp böyle devam etmesi bir noktada başına gelenlere üzülememi azalttı.
-Spoiler-